ایتامون رو فالو کن هر هفته حراج داریم 🎁

شورت زنانه

نمایش 1–24 از 218 نتیجه

شورت زنانه شیک، یکی از لباس‌های زیر مهم و پراستفاده است که در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. از جمله مدل‌های شورت زنانه معمولی می‌توان به مدل اسلیپ یا کلاسیک اشاره کرد که به دلیل جنس نخی و طراحی متعارف، مناسب برای استفاده روزمره خانم‌ها هستند. بهتر است قبل از خرید انواع شورت زنانه اطلاعات لازم در مورد انواع مدل شورت، کاربرد آن ها، انواع جنس و رنگ های ترند، نکات بهداشتی شورت زنانه، روش صحیح اندازه گیری و سایزبندی شورت، برندهای معتبر آن و… را بدانید.

انواع مدل شورت زنانه و انتخاب مناسب بر اساس نوع لباس

شورت های زنانه انواع مختلفی دارد و اسم های آن با کاربرد آن مرتبط است. هر مدل برای زمان های خاص و لباس های خاصی کاربرد دارد. بسیار مهم است که شما در هر شرایطی از شورت زنانه خاص همون موقعیت استفاده کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید و راحت تر باشید.

1.شورت زنانه کلاسیک یا اسلیپ (Classic Women Shorts):

این مدل با فاق بلند و طراحی هفتی شکل مشهور است. از جنس نخی بوده و راحتی آن باعث می‌شود که برای استفاده روزانه توصیه شود. با این حال، توجه داشته باشید که خطوط شورت کاملاً نمایان خواهند بود پس بهتر است این مدل شورت را با لباس های نازک و چسبان استفاده نشود.

 2. شورت زنانه پادار یا فاق بلند (Boy Shorts):

طراحی قسمت ران به شکل مستطیلی ویژگی اصلی این شورت زنانه است. از مدل فاق بلند شورت پادار با جنس های کشی برای ورزش و جنس نخی برای لباس های راحتی استفاده می شود. مدل شورت فاق کوتاه پادار برای استفاده در زیر دامن های کوتاه و پیراهن های چین دار مناسب است.

3. شورت زنانه هیپسترز یا هیپ‌هاگرز (Hipsters Shorts):

در این مدل کش کمر دقیقا روی باسن قرار می گیرد و فاق کوتاهی دارد. پشت و جلوی آن به یک اندازه پوشش دارد. استفاده از آن در زیر شلوارهای جین و دامن های کوتاه توصیه می شود.

4. شورت زنانه تانگ (Thongs Shorts):

یکی از انوع شورت لامبادا یا بکلس زنانه است. یک بند دور تا دور کمر را پوشانده و دو قطعه مثلثی، پشت و جلو را می پوشاند. در زیر انواع پیراهن های کوتاه و جذب می توان استفاده کرد. شورت تانگ با جنس نخی به نوعی شورت زنانه اسپرت است که ورزشکاران برای فرم دهی باسن از آن استفاده می کنند.


مدل های شورت زنانه

5. شورت زنانه فرانسوی (French-Cut Short):

این مدل شبیه به شورت زنانه کلاسیک است، اما در قسمت انحنای دور ران برش بیشتری دارد و برای پوشش زیر لباس‌های فاق بلند مناسب است.

6. شورت زنانه جی استرینگ (G-String Short):

از مدل‌های بک لس شورت زنانه شیک، مدل استرینگ بوده و دارای یک بند دور تا دور کمر و بخشی مثلثی برای پوشش جلو و یک بند برای پوشش پشت است. برای شنا در سواحل و حمام آفتاب مناسب است. برای قسمت مثلثی جلوی این شورت زنانه از پارچه های زیبای گیپوری و توری استفاده می شود و جذابیت خاصی ایجاد می کند اما برای شورت های زنانه ساحلی از پارچه های نخی و اسپندکس استفاده می شود. شورت های زنانه استرینگ به شورت بندی زنانه معروفند و ظاهری خلاقانه، فانتزی و شیک دارند.

7. شورت زنانه سی استرینگ (سولار) – C-String Short:

این شورت بدون بند است و تنها با استفاده از یک فنر مثل یک انبر بر روی بدن ثابت می‌ماند. برای حمام آفتاب و لباس‌های مجلسی که در قسمت ران پوششی ندارند مناسب است.

انواع مدل شورت زنانه و انتخاب مناسب بر اساس نوع لباس

8. شورت زنانه چسبنده (چسبی) – Adhesive Panties:

مانند سی استرینگ، بندی ندارد تنها تفاوت آن وجود پارچه و چسب در قسمت جلو و پشت است. برای سولار و حمام آفتاب مناسب است.

9. شورت زنانه گنی (Control Briefs):

پوشش آن، کل شکم تا قسمت بالایی ناف است، و شکل اندام را به صورت خوش فرم تغییر می‌دهد پس برای افرادی با شکم بزرگ مناسب است و در زیر لباس مجلسی شکم را کوچکتر نشان می دهد. در برخی موارد شورتکس مانند این مدل دوخته می شوند تا بخش زیادی از شکم و کمر را بپوشاند و پشتیبانی خوبی داشته باشد.

10. شورت زنانه بدون درز (Seamless Panties):

این شورت بدون درز یا لیرزی بوده و هیچ دوختی ندارد. از چسب و لیزر برای طراحی آن استفاده می شود. برای استفاده زیر لباس‌های جذب مجلسی و لگ‌های چسبان مناسب است. این نوع از شورت زنانه طرفدار زیادی دارد و در زمره شورت مجلسی زنانه شناخته می شود. شورت های دامنی از پارچه های لیزری تهیه می شوند و مناسب شنا هستند.

11. شورت زنانه برزیلی یا بیکینی (Brazilian Brief):

این مدل با ظاهری شبیه به اسلیپ طراحی شده و با گره‌های یک یا دو طرفی قابل استفاده است. برای زیر لباس‌های تایت و لباس‌های ورزشی و ساحلی است. مدل شورت زنانه برزیلی نخی دو طرف گره به دلیل تعویض راحت برای افراد مستعد عفونت مناسب است. همچنین شورت های یکبارمصرف (شورت زنانه مسافرتی) که مدل برزیلی دارند برای مسافرت و کمپینگ مناسب هستند.

مدل های شورت زنانه و کاربردهای آن

12. شورت زنانه بارداری (Maternity Panties):

برای بانوان باردار طراحی شده و دارای الاستیک (کشش) کمری مناسب است. به جلوی شکم پوشش می دهد تا شکم بصورت محکم نگهداری شود و فشار کمتری به کمر وارد شود.

13. شورت زنانه فرم دهی (Shaping Panties):

این شورت دارای الاستیک (کشش) قدرتمند در قسمت شکم و کمر است و به شکل اندام فرم می دهد. برای استفاده در زیر لباس‌های تنگ و لباس‌های مجلسی مناسب است. شورت های زنانه اسفنجی یا پروتز دار نیز از جمله شورت زنانه فرم دهی هستند که به باسن حجم می دهند.

جنس‌ها و رنگ های مختلف شورت زنانه و کاربردهای آنها

در تولید شورت زنانه از الیاف مصنوعی و طبیعی بصورت ترکیبی استفاده می شود، اما بطور کلی در لایه داخلی از الیاف طبیعی و نخی استفاده می شود:

  1. الیاف طبیعی نخی یا پنبه (Cotton): شورت‌های نخی پنبه و گیاهی بسیار محبوب هستند. آنها نفوذ هوا را آسان می‌کنند و از تعریق زیاد جلوگیری می‌کنند. این جنس برای استفاده روزمره و پوست های حساس مناسب است. برای تولید شورت گیاهی از الیاف گیاهی پنبه، کتان، کنف و سیسال استفاده می شود.
  2. میکروفایبر (Microfiber): شورت‌های میکروفایبر خیلی نرم و صاف هستند. آنها در زیر لباس‌های تنگ مناسب بوده و خطوط نامطلوب به وجود نمی آورند.
  3. دانتل (Lace): شورت‌های دانتل (گیپور) جذابیت زیادی دارند و برای لباس‌های خواب و مجلسی مناسب هستند. اما توجه داشته باشید که دانتل ممکن است خارجی باشد و در زیر لباس‌های تنگ قابل مشاهده باشد.
  4. حریر یا شیشه ای (Silk): این جنس بسیار لطیف است و مناسب لباس‌های خواب، مجلسی و مهمانی‌ها است. اما توجه داشته باشید که حریر آسان‌تر از دیگر جنس‌ها ممکن است آسیب ببیند و البته موجب تعریق می شود. شورت شیشه ای نیز جنسی حریر دارد و کاملا شفاف و بدن نماست.
  5. الیاف مصنوعی پلی استر و پلی آمید: این جنس بیشتر برای قسمت های تزئینی شورت ها استفاده می شود و اگر بدن شما حساس هست بهتر از این جنس استفاده نکنید.

شورت‌های قرمز، سفید، آبی، مشکی، زرد، بنفش، صورتی و نارنجی در بین انواع طرح و رنگ لباس زیر زنانه، به عنوان محبوب‌ترین رنگ‌ها شناخته می‌شوند. همچنین، شورت‌های چاپی پلنگی، چریکی و گل گلی نیز در دسته شورت‌های طرح دار، از طرح‌هایی هستند که مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرند.

انتخاب شورت زنانه بر اساس فرم باسن

به دلیل استخوان لگن، مفصل ران، عرض استخوان لگن و… اندام پایین تنه افراد شکل های مختلفی دارد. برای اینکه اندام خود را بهتر بشناسید در ادامه چند نوع از شکل های مختلف پایین تنه را شرح می دهید و شما با مقایسه آن می توانید شکل بدن خود را تشخیص دهید.

با تشخیص مدل پایین تنه خود می توانید شورت زنانه مناسبی را که قبل تر انواع آن را معرفی کردیم انتخاب کنید.

  • مدل قلبی : مدل پایین تنه قلبی به معنای واقعی کلمه شبیه قلب است. شورت زنانه مدل فرانسوی و استرینگ و تانگ مناسب این افراد است البته برای استفاده روزانه باید جنس نخی استفاده شود.
  • مدل A : این مانند حرف A انگلیسی شیب از خط کمر تا باسن و ران ها است. قسمت پشت و شکم گرد است و برآمدگی ندارد. شورت زنانه کلاسیک برای این نوع پایین تنه مناسب تر است.
  • مدل مربعی شکل : نسبت اندازه دور کمر به دور باسن در این مدل برابر هستند. قسمت باسن، استخوان لگن پهن تر است. در لبا سها صاف دیده می شوید. تقریبا تمامی مدل های شورت زنانه برای این نوع از پایین تنه مناسب است.
  • مدل گرد : باسن گرد خمیده است که پشت آن بیرون زده است. لباس هایی با پایین تنه تیره رنگ این مساله رو پوشش می دهد. افرادی که پایین تنه گرد دارند بهتر است شورت های زنانه بدون پشت یا بکلس بپوشند.

انواع پایین تنه برای شورت زنانه

راهنمای اندازه‌گیری صحیح سایز شورت زنانه

سایز شورتی مناسب شماست که موقع پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید و روی قسمت های ران فشاری حس نکنید و یا خط شورت زنانه باعث قرمزی و فشار روی پوست شما نشود.

ممکن است به دلیل تغییرات وزنی هنگام بارداری و افزایش سن و… سایز شورت زنانه تغییر می کند پس لازم است بتوانید سایز شورت زنانه خود را تعیین کنید.

وسایل لازم برای اندازه گیری:

  • متر خیاطی
  • کاغذ و قلم

روش اندازه گیری:

  1. اول دور کمر، همان قسمتی که شورت زنانه خود رانگه میدارید اندازه بگیرید و یادداشت کنید.
  2. دور باسن را از قسمتی که برجستگی بیشتری دارد اندازه گرفته و یادداشت کنید.
  3. سپس اندازه های بدست آمده را در جدول زیر پیدا کنید تا سایز شورت زنانه شما مشخص شود.

سایز بندی شورت زنانه

نکته: برای اندازه گیری درست شورت زنانه باید متر را صاف و بدون چین خوردگی قرار دهید و دقت کنید که متر را خیلی سفت و فشرده و یا شل نگیرید و بدون هیچ گونه فشار اندازه گیری کنید.

تبدیل سایزبندی شورت زنانه حروفی به عددی

شورت زنانه در دو مدل سایزبندی عددی و حروفی انجام می شود. همانطور که در جدول بالا سایز حرفی شورت زنانه خود را بدست آوردید. می توانید از طریق تصویر زیر سایز عددی خود را نیز بدست آورید.

جدول تبدیل سایزبندی شورت زنانه حروفی به عددی

نکات بهداشتی جلوگیری از عفونت در استفاده از شورت زنانه

دستگاه تناسی زنان بسیار متفاوت از مردان است و باید مراقبت های خاص خود را داشته باشد. برای جلوگیری از عفونت به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از شورت های زنانه نخی با جذب رطوبت بالا برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری
  • عدم استفاده از شورت های زنانه تنگ برای روزمره
  • استفاده از لباس زیر رنگ روشن
  • عدم استفاده از شورت های زنانه شیک و فانتزی به مدت طولانی
  • شستشوی شورت زنانه با مواد بدون آنزیم و با دست
  • خشک کردن لباس زیر در زیر آفتاب
  • تعویض روزانه شورت زنانه
  • عدم استفاده از شورت های زنانه کهنه و قدیمی
  • هنگام انتخاب شورت، اندازه‌گیری دقیق اندام‌هایتان را انجام دهید
  • همیشه شورت تمیز استفاده کنید

جمع بندی نکات تطابق شورت زنانه با اندام، جنس و نوع لباس

  1. تناسب اندام: انتخاب شورت‌هایی که با اندام شما تطابق داشته باشند مهم است. شورت‌های نخی و الاستیک کمری می‌توانند به تنظیم و شکل اندام کمک کنند.
  2. جلوگیری از خطوط نامطلوب: شورت‌های بی‌درز و بدون دوخت برای جلوگیری از خطوط نامطلوب در زیر لباس‌های تنگ و چسبان مناسب هستند.
  3. پوشش مناسب: شورت‌ها باید مناطق حساس را کاملاً پوشش دهند تا از ایجاد عفونت‌ها جلوگیری شود.
  4. پارچه نرم و راحت: اطمینان حاصل کنید که پارچه شورت نرم و راحت برای استفاده طولانی مدت باشد.
  5. تناسب با لباس‌های خاص: اگر شما لباس‌های خاصی مثل شلوارهای کوتاه یا لباس‌های مجلسی دارید، از شورت‌های متناسب با آنها استفاده کنید تا جذابیت لباس‌ها حفظ شود.

با این نکات و توصیفات انواع شورت زنانه، می‌توانید شورت‌های مناسبی برای مختلف فصول و موارد استفاده انتخاب کنید. همچنین، همیشه به بهداشت شخصی خود توجه داشته باشید و شورت‌های راحت و مناسب انتخاب کنید.

تنوع مدل‌های شورت زنانه شیک و مجلسی و راهنمای انتخاب آنها

شورت های مجلسی مدل های مختلفی دارد:

  • شورت توری
  • شورت لیزری
  • مدل تانگ
  • مدلهای استرینگ
  • شورت زنانه شیک و فانتزی

این مدل از شورت های زنانه را شورت مجلسی می دانند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. شورت توری و فانتزی شیک در لباس های خواب و روابط زناشویی کاربرد دارد. شورت زنانه شیک و فانتزی با استفاده از مروارید و تور و دانتل تزئین شده اند.

از انواع شورت زنانه شیک می تواند به شورت توری، فاق باز و شورت زنانه طرح دار و عروسکی اشاره کرد. مدل طرحدار شورت زنانه یا مدل عروسکی معمولا نخی و دارای چاپ های رنگی و فانتزی است و گاهاً از پارچه های طرح دار برای دوخت آن استفاده می شود.

شورت های لیزری، تانگ و استرینگ ها برای استفاده در زیر لباس های مجلسی مناسب است زیر بدون درز هستند و خط شورت نمایان نمی شود.

شورت مجلسی

بهترین برندهای تولید کننده شورت زنانه

برندهای خارجی شورت زنانه:

  • ینینچی (Yeni Inci): کشور ترکیه
  • ان بی بی (NBB): کشور ترکیه
  • آس گالری (Ace Gallery): کشور چین
  • ویکتوریا سکرت: یک برند معروف آمریکایی در زمینه لباس زیر و لباس شب است.
  • H & M: یک برند مد پوشاک سوئدی است که در سراسر جهان فروشگاه‌ دارد.
  • US POLO: یک برند آمریکایی است.
  • Defacto: متعلق به کشور ترکیه است.
  • Koza: یک برند محبوب ترکیه است.

برندهای محبوب و معتبر شورت ایرانی:

  • لوکسیرا (Luxira)
  • گارودی
  • ماریا
  • ملک بانو
  • شب تاب
  • پانیذ
  • لعیا
  • کوتون
  • نانو تن پوش
  • آوا
  • پرستیژ

برخی از بانوان و یا حتی آقایان شورت زنانه را به در خواب می بینند و برای شان جای تعجب دارد در صورتی که به دنبال تعبیر این خواب هستید می توانید به مقاله تعبیر خواب شورت زنانه در نیلاتن مراجعه کنید.

نمایش بیشتر
برخی از دیدگاه های محصولات این دسته بندی

14 نظر

  1. مینا

    سلام، میشه توضیح بدید که هر چند وقت یکبار باید شورت هامون رو دور بندازیم و شورت جدید بخریم؟

    1402-08-18 17:02 پاسخ

    • نیلاتن

      سلام مینا جان
      شورت زنانه نخی بعد از مدتی کهنه میشه و بو میگیرن. به راحتی لکه های ترشح روشون باقی می مونه و پاک نمیشه. این زمانی هست که شورت رو باید دور بندازی. البته به نظر تیم نیلاتن بهترین تاریخ انقضای شورت زنانه فقط 6 ماهه و بعد از اون دیگه شورت زنانه شما به درد نمی خوره و منبعی از باکتری میشه.

      1402-08-18 17:07 پاسخ

  2. sadaf

    همه شورت ها در بخش فاق یک جیب دارن من شنیدم در این قسمت میشه پد بگذاریم این درسته؟

    1402-08-20 16:02 پاسخ

    • نیلاتن

      سلام صدف عزیز
      برای همه شورت ها در بخش فوق از پارچه نخی استفاده میشه و گاها بخاطر اینکه اندام زنان در این قسمت حساس هست حتی این بخش رو نمی دوزن تا نخ های نایلون باعث ایجاد حساسیت نشود. پس این قسمتی که دوخته نشده و شبیه جیب هست در واقع جیب یا جای پد نیست عزیزم فقط دوخت نداره که موجب حساسیت نشه و اصلا بهداشتی نیست که شما پارچه یا پدی قرار بدید چون خشک نمیشه و موجب تجمع باکتری میشه.

      1402-08-20 16:05 پاسخ

  3. mahya emami

    جنس شورت یکبارمصرف چیه؟ اصلا به درد میخوره؟

    1402-08-20 16:11 پاسخ

    • نیلاتن

      شورت زنانه یکبارمصرف از جنس پارچه های نازک و کم کیفیت تهیه شده و بعد از هربار استفاده دور انداخته می شود. قابلیت شستشو ندارد و برای افرادی که مستعد عفونت هستند مناسب است.

      1402-08-21 15:59 پاسخ

  4. مرجان زیوری

    سلام این بخش سایزبندی که نوشتید خیلی خوب بود فقط اینکه من دورکمرم 100 هست ولی دوره باسنم 130 که توی جدول شما نبود حالا سایز من چیه؟

    1402-08-20 16:20 پاسخ

    • نیلاتن

      سلام مرجان عزیز
      همونطور که در جدول سایزبندی شورت نوشتیم سایز شما از 2XL فقط کمی بیشتر هست و این سایز برای شما در قسمت باسن کمی تنگ هست مگر اینکه شورت های با کشسانی بالا استفاده کنید. اما برای شورت زنانه نخی باید سایز 3XL استفاده کنید.

      1402-08-22 18:06 پاسخ

  5. maryam

    پوشیدن شورت بارداری توی هفته های آخر به شکم فشار نمیاره؟

    1402-08-20 16:22 پاسخ

    • نیلاتن

      شورت بارداری حالت کشسانی بیشتری دارد و نسبت به شورت های معمولی راحتتر است. در این شورت ها از پارچه های پنبه ای و اسپندکس با کشسانی بالا استفاده می شود.
      ناحیه کمر شورت بارداری قابلیت تغییر سایز دارد و با بزرگ شدن شکم توسط دکمه های موجود در کمر امکان بزرگتر شدن دارد؛ و به دلیل فاق بلندی که دارد کوچکترین فشاری به شکم و کمر وارد نمی شود.

      1402-08-21 16:04 پاسخ

  6. h alizadeh

    به نظر شما بهترین جنس شورت که هم فانتزی و خوشگل باشه و هم راحت و بهداشتی که با پوشیدنش طولانی مدت اذیت نشم و عفونت نگیرم چیه؟

    1402-08-24 13:02 پاسخ

    • نیلاتن

      شورت های نخی و گیاهی زنانه معمولا در انواع مدل های اسلیپ، بکینی، برزیلی و حتی لامبادا موجودن و اگر شکل فانتزی و عروسکی دوست دارید می تونید از مدل های طرح دار و چاپی استفاده کنید که بسیار شیک و خوشگل هستن. بنظرم شورت های کوزا با تنوع طرحی بالا، در فروشگاه نیلاتن انتخاب مناسبی هستند.

      1402-08-24 13:09 پاسخ

  7. فلاح

    سلام، شورت های نخی رنگ روشن خیلی زود لک میشن! چیکار کنیم زردی و لکه هاشون پاک بشن؟ از طرفی هم اگه نخی نپوشیم بهداشتی نیست واقعا آدم نمی دونه چیکار کنه 🙁

    1402-08-24 13:04 پاسخ

    • نیلاتن

      درود بر شما، برای پاک کردن لکه زرد رنگ از روی شورت رنگ سفید و روشن می تونید از محلول های آبلیمو یا سرکه سیب با جوش شیرین استفاده کنید. دقت کنید هر زمان شورت کهنه بشه لکه ها سخت تر پاک میشن؛ این موضوع نشونه تاریخ انقضای شورت شماست.

      1402-08-25 13:41 پاسخ