انواع کاپ سوتین (اندازه گیری کاپ شورت و سوتین ست)

فرق کاپ a و b,کاپ سوتین,کاپ سوتین چیست

کاپ سوتین همان بخش کاسه شکل سوتین است که سینه داخل آن قرار می گیرد. سابقاً چیزی به نام کاپ مطرح نبود و موقع خرید سوتین فقط می گفتیم سایز 70، 80 و … اما بعضی از خانم ها با سوتین به مشکل می خوردند مثلاً وقتی سایز دور سینه یا همون کمر سینه اشون اندازه می شد کاپ سوتین یا همون کاسه سوتین براشون گشاد یا تنگ می شد و بالعکس.

شمام با اندازه کاپ سوتین ات مشکل داری؟ شمام فرق کاپ های شورت و سوتین رو نمی دونی؟!

وقتی میخوام برم خرید سوتین جدید کلی غصه دارم و عذاب می کشم انگار میخوان منو بکشن و برم میدون جنگ!! سایزم یه مدلی هست یا از داخل کاپ کوچیکه که فضای خالی می مونه تو کاپ که خیلی بد فرم وایمیسه یا اینکه از پهلو و کمرم بهم فشار میاد.

رفتم داخل سایت نی نی سایت دیدم یک تاپیک کلا با این اسم زدن و یه کم خیالم راحت شد فکر می کردم این منم که بدقوارم ): دیدم نه مثل اینکه همدردم. ولی باز همه هم دنبال یه آموزش بودن در خصوص این لباس زیر زنانه که چجوری اصلا متوجه بشیم سایزمون چیه.

بعضیا پیشنهاد داده بودن از این مدل سوتین های ست که از جلو قزن اش می خوره ببندیم و بعضیا گفته بودن که اصلا سوتین دیگه نمی بندن مگر تو عروسیا و مجلسااا. داشتم با خودم فکر می کردم که چرا اصلا یه مقاله آموزشی خوب در مورد فرق کاپ های سوتین کسی ننوشته؟

چرا این مطلب مهم رو خانما نمی دونن که به فکرم رسید خودم بنویسم و تو سایتم منتشرش کنم. خیلی عالی بخونید خانما که مشکل تون با اندازه کاپ سوتین تون حل بشه و راحت برید عروسی و مهمونی!

کاپ سوتین و کاربرد آن چیست

کاپ سوتین چیست؟ همونطور که بالا گفتیم کاپ سوتین همان بخش قوسی شکل سوتین هست که شکلی مثل قالب سینه دارد. چرا نیاز است بدانیم کاپ سوتین چیست به چه دردی میخورد؟

شناخت اندازه های کاپ سوتین اهمیت بالایی دارد؛ زیرا در غیر این صورت نمی توانید، سوتینی با سایز مناسب انتخاب کرده و خرید رضایت بخشی نخواهید داشت.

یادتان باشد گفتیم بعضی خانم ها موقع استفاده از سوتین به مشکل می خورند و یا کاپ سوتین برایشان نامناسب می شد یا کمر سوتین. پس تولیدکننده ها سوتین ها را با سایزهای بهتری تولید کردند. یعنی سوتین سایز 80 رو در سایزهای کاپ مختلف تولید شد. این مساله در پوشیدن سوتین مجلسی بیشتر به چشم می خورد و حتما باید مدلی با اندازه مناسب خود انتخاب کنید تا ظاهر لباس تان در مراسم و مهمانی بهم ریخته و شلخته به نظر نرسد.

در حال حاضر تمامی انواع سوتین ها از انواع سوتین نخی گرفته تا سوتین های فانتزی با سایزهای مختلف کاپ تولید می شوند، تا تمامی خانم ها بتوانند مناسب ترین سایز را بر اساس اندازه کمر و سینه های خود انتخاب کنند. در اینجا به جواب سوال بالا رسیدیم که با دانستن در مورد کاپ سوتین و انواع سایزبندی آن می توانیم خرید بهتری داشته باشیم.

سایز استاندارد اختلاف بین کاپ و دور کمر سوتین 12.5 است. حالا اگر شما وقتی از سوتین که این استاندارد را دارد استفاده می کنید یعنی همون سوتین های با سایز قدیمی و کاپ برایتان تنگ است و موقع بزرگتر کردن سایز سوتین دور کمر سوتین برایتان گشاد است پس سایز شما از استاندارد خارج شده و باید از سوتین های با سایزبندی متفاوتی استفاده کنید که از یک عدد و یک یا دو حرف انگلیسی تشکیل شده است مثل 75A. حالا بیایید در مورد این سایزبندی بیشتر بدانیم.

نشانه های اینکه کاپ سوتین مناسب تان است

  • فنجان سینه بندتان بر روی بدن هیچ گونه چینی نمی خورد و سطحش یکدست است.
  • بصوت کامل تمامی فضای سینه ها را پوشانده است.
  • اگر بخشی از سینه ها از بال بیرون زده اند و یا اینکه از زیر بغل تان نمایان هستند نشانه سایز نادرست کاپ است.
  • حالت دیگر اینکه احساس کنید کاپ بصورت کامل با بدن تان یکی نشده اند و انگار روی بدن قرار دارند و با سینه ها فاصله دارند. نشان دهنده این است که باید سوتین کوچکتر بخرید.

تفاوت کاپ b و c رو می دونید؟

خب این سوال خیلی از خانماست که می پرسند تفاوت کاپ b و c چیه؟ می دونید با تحقیقاتی که کردم جواب دادن به این سوال یه کم سخته چراا چونکه مثل این می مونه که بپرسید فرق بین سایز 80 و 85 چقدره؟ دیدید نمیشه خیلی واضح گفت چون خیلی هم اندازه هستن تقریبا!

بزارید به کمکی بکنم بهتون کل اندازه گیری کاپ سوتین با حروف انگلیسی A-B-C-D-E-F-G-H که به ترتیب از A تا H سایزا بزرگ میشن.

بزارید با یه مثال ساده میوه ای بهتون اندازه کاپ ها بگم یک اندازه کمر ثابت در نظر بگیرید مثل سایز 75 حالا رو همون اندازه این میوه ها رو بجای کاپ سینه بزارید مثلا برای کاپ A : میوه لیمو برای کاپ B : سیب و برای کاپ C : پرتقال و برای کاپ D : یه هندونه . مطمئنا الان خیلی خوب متوجه اندازه ها شدید.

یه نکته ای که هست وقتی میخاید یه سوتین را اندازه بگیرید باید هم کاپ رو اندازه بزنید و هم قسمت دور کمر رو. خب حالا  توجه کنین که اون سایزهایی که به عدد گفته میشن مثل سایز 70و 75 و 80 و… این اعداد برای اندازه دور کمر هستند. اما حروف انگلیسی که گفتم برای اندازه خود سینه یا همون کاپ هستن. چه جالب! 🙂

خب این حالا چه کمکی به ما میکنه!؟ خب یادتونه گفتم بعضی از ما خانما سایز کاپ مون خوبه ولی دور کمرمون خیلی تنگه میشه و مجبور میشیم بند کمکی وصل کنیم! این الان بهتون کمک میکنه. شما باید شماره کمرتون رو عوض کنید یعنی سایز عددی بزرگتر بگیرید 70 رو بکنید 75 اما کاپ همون C و یا B ! برندهای معتبر همه نوع سایز کاپ با سایز کمر رو دارند و خیلی راحت می تونید انتخاب کنید.

سایز بندی کاپ سوتین و فرق کاپ a و b

همانطور که گفتیم سایز سوتین از دو بخش تشکیل می شود یک عدد و یک یا دو حرف لاتین. بخش عددی سایز همان سایز دور کمر سوتین (دور زیر سینه) است و بخش حرفی سایز نشان دهنده تغییر اندازه کاپ نسبت به حالت استاندارد است.

حرف لاتین کاپ سوتین از اختلاف بین اندازه دور سینه یا همان برجسته ترین قسمت سینه و اندازه دور زیر سینه بدست می آید که استاندارد آن عدد 12.5 است. کاپ استاندارد را با حرف B مشخص می کنند که نشان دهنده همان اندازه استاندارد 12.5 است. بقیه حروف نیز به نسبت حرف B بزرگ و کوچک شدن کاپ را نشان می دهند. حرف A نشان می دهد سایز کاپ نسبت به سایز دور کمر سوتین یک سایز کوچکتر است.

کاپ سوتین خرید,فرق کاپ a و b,کاپ سوتین,

حرف C نشان می دهد که سایز کاپ نسبت به سایز دور کمر سوتین یک سایز بزرگتر است.

کاپ سوتین چیست,کاپ سوتین خرید,فرق کاپ a و b,

و در کاپ D سایز کاپ سوتین نسبت به سایز دور کمر آن دو سایز بزرگتر است. و به همین ترتیب تا حرف H ادامه پیدا می کند. البته سایز های A تا D معمول تر هستند و بیشتر تولید و استفاده می شوند. تکرار حروف یعنی یک سایز بیشتر تغییر کرده است.

کاپ سوتین,کاپ سوتین چیست,کاپ سوتین خرید,

همانطور که فهمیدیم اندازه کاپ سوتین اختلاف بین اندازه دور سینه و دور کمر یا باند سینه است. اینکه بدانیم جدا از سایز سوتین (که همان اندازه کمر سینه یا باند سینه است) اندازه کاپ سوتین ما چیست در انتخاب سوتین مجلسی مناسب کاربرد بیشتری دارد.

بطور مثال سوتین چسبی که مثالی از سوتین های مجلسی است فقط با دانستن اندازه کاپ سوتین است که انتخاب می شود.

همچنین سوتین های دیگر مثل سوتین اسفنجی نیز دانستن اندازه کاپ می تواند کمک کند زیرا خود اسفنج موجود در این سوتین ها باعث تغییر اندازه کاپ می شود پس اگر اندازه دقیق کاپ سوتین خود را بندانید می توانید سایز مناسب تری را انتخاب کنید.

گاهی اوقات پیش آمده است که از ما در مورد خواب دیدن سوتین سوال می پرسید به این دلیل مقاله ای تحت عنوان تعبیر خواب سوتین برایتان آماده کرده ایم که به آن مراجعه کنید و مطالعه کنید.