تفاوت ماسک مو با آبکشی و بدون آبکشی

تفاوت ماسک مو با آبکشی و بدون آبکشی

برای داشتن موهایی زیبا و سالم، مراقبت مداوم و منظم آن ها ضرورت دارد. در نتیجه با رسیدگی و تغذیه موها می توان از تارهای حساس و ظریف موها در برابر عوامل مختلف محافظت کرد. از آسیب های وارد شده به موها می توان به استفاده از برخی لوازم یا رفتارهای نادرست اشاره کرد.

استفاده از ماسک مو یکی از روش های مراقبت و رسیدگی به موها شناخته می شود؛ زیرا در داشتن موهایی سالم، درخشان و خوش حالت تاثیرگذار است و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

با استفاده از ماسک مو می توان آسیب های ناشی از رنگ مو، آلودگی ها، مواد شیمیایی و … را ترمیم کرد.

معمولا ماسک موها در انواع مختلف و با مواد اولیه مختلف تولید می شوند. ماسک موها به طور کلی به دو دسته با آبکشی و بدون آبکشی تقسیم می شوند.

تفاوت میان ماسک مو و نرم کننده

تفاوت میان ماسک مو و نرم کننده چیست؟

ماسک موها محصولاتی هستند که در جهت ترمیم، تقویت و تغذیه موها تولید و وارد بازار می شوند. این محصولات تنها بر سطح مو تاثیرگذار نیستند و به عمق مو نیز نفوذ می کنند. یک ماسک موی مناسب برای پوست سر نیز مناسب بوده، دوام خوبی داشته و سرشار از مواد مغذی است.

با استفاده از ماسک موها مواد مغذی به عمق مو می رسد. در حال حاضر ماسک موها با هدف پرپشت کردن، مشخص کردن رنگ مو، براق کردن مو و نرم کنندگی کاربرد دارند.

نرم کننده های مو تنها بر سطح مو تاثیرگذار هستند. پس از استفاده از نرم کننده ها، آبرسانی موها به صورت سطحی انجام می شود و دوام بالایی ندارد. مواد مغذی موجود در نرم کننده ها پس از شستشو از سطح مو پاک می شوند.

نرم کننده ها مانند یک محافظ یا پوشش روی سر قرار می گیرد، تا مواد مغذی به موها نفوذ کند.

تفاوت میان ماسک مو و نرم کننده

نرم کننده ها معمولا پس از ماسک موها استفاده می شوند، حتی در روزهایی که از ماسک مو استفاده نخواهید کرد. نرم کننده ها کوتیکول موها را بسته و موجب افزایش درخشندگی موها می شوند. این کار از گره خوردن، آسیب و آلودگی موها پیشگیری می کند. بسیاری از نرم کننده ها به دلیل دارا بودن مواد سیلیکونی دوام پایینی دارند.

معمولا ماسک موها رطوبت از دست رفته موها را تامین کرده و از وز شدن، گره خوردن و خشک شدن موها جلوگیری می کنند و نرم کننده ها برای حالت دهندگی موها کاربرد دارند.

تفاوت ماسک موهای داخل حمام و بیرون حمام

برخی از افراد پس از استفاده از ماسک موهای داخل حمام، موهایی خشک و بی حالت دارند. برای برطرف کردن چنین مشکلاتی استفاده از ماسک موهای بیرون حمام توصیه می شود. این محصولات بر روی موهای نیمه مرطوب استفاده می شوند.

در نهایت می توانید موها را به کمک سشوار خشک کنید یا اجازه دهید تا خود به خود خشک شوند. بهتر است تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید تا موجب ریزش موهایتان نشود.

ماسک موهای بدون آبکشی تا حمام بعدی در سطح مو باقی مانده و میزان استفاده از آن کمتر از نرم کننده ها است.

پس از استفاده از ماسک موهایی که نیاز به آبکشی دارند زمان مختصری نیاز است تا جذب مواد به خوبی صورت گیرد؛ سپس می توانید نسبت به شستشوی آن اقدام کنید. انجام این کار موجب اثرگذاری بیشتر ماسک مو می شود.

معمولا ماسک موهای داخل حمام پس از شامپو کردن موها مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا شامپو موجب باز شدن کوتیکول های مو می شود و مواد مغذی به خوبی جذب موها می شود.

ماسک موهای بدون آبکشی یا بیرون حمام تا شستشو بعدی روی موها باقی می مانند و به آبکشی نیازی ندارند.

تفاوت میان ماسک مو و نرم کننده

ویژگی بهترین ماسک مو چیست؟

استفاده از ماسک موهای آماده و ماسک موهای خانگی به شرایط، ظاهر و نیاز موهای هر فرد بستگی دارد. برخی از افراد روغن های طبیعی را بهترین ماسک مو در نظر دارند، اما بهتر است بدانید استفاده از ماسک موهای آماده در کنار روغن های طبیعی میزان تاثیرگذاری آن ها را افزایش می دهد.

نمی توان نظر کلی و جامعی در این مورد داد؛ زیرا انتخاب بهترین ماسک مو به نوع و نیاز مو بستگی دارد.

هر فردی باید بهترین ماسک مو، روغن های طبیعی و سایر محصولات مراقبتی را بر اساس شرایط و نیاز موهای خود انتخاب کند.

جمع بندی پایانی

شناخت تفاوت میان ماسک موهای داخل حمام و بیرون حمام در شادابی و سلامت موها تاثیرگذار است. استفاده از ماسک موی مناسب در داشتن موهایی درخشان، سالم و شاداب اهمیت بالایی دارد، که در این مقاله به تمامی نکات در این زمینه اشاره کردیم.