عوارض خوابیدن با سوتین

خوابیدن با سوتین

خوابیدن با سوتین می تواند دارای مضرات زیادی باشد. مخصوصا خوابیدن با سوتین تنگ ورزشی که پوشیدن مداوم آن، بر روی بافت سینه ها و جریان فشار خون تاثیر منفی دارد. در هنگام خواب نیز باعث ایجاد سرگیجه و گرفتگی عضلات می شود.

برخی از خانم ها این باور را دارند که اگر در موقع خواب سینه بند نپوشند، ممکن است دچار افتادگی پستان بشوند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، در هنگام خواب، فشار خون افت پیدا می کند. به این دلیل بدن در موقع خوابیدن باید در حالت ریلکس و آرامش باشد.

عوارض خوابیدن با سوتین

در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با تعدادی از عوارض خوابیدن با سوتین آشنا کنیم.

1- کاهش جریان خون

همانطور که در ابتدا عنوان شد؛ سرعت فشار خون در بدن در زمان خوابیدن به پایین ترین سطح خود می رسد. در صورتی که از لباس زیر زنانه نیز استفاده کرده باشید. روند این کاهش سرعت خون باز هم افزایش می یابد. در نتیجه باعث تجمع بیش از حد خون در بافت پوستی می گردد. خود این تجمع دلیل بروز انواع عفونت قارچی و سوزش پوست می باشد.

خوابیدن با سوتین,عوارض خوابیدن با سوتین,مضرات خوابیدن با سوتین,

2- ایجاد لکه های پوستی

با بستن سینه بند در زمان خواب، رنگدانه های پوستی در یک مکان تجمع کرده که این تجمع در دراز مدت باعث ایجاد لکه های پوستی بر روی بافت سینه می گردد.

3- انسداد رگ های غدد لنفاوی

امروزه تحقیقات پزشکی ثابت نموده است که پوشیدن مداوم ست سوتین و شورت در هنگام خوابیدن، رگ های لنفاوی موجود در داخل بافت سینه را مسدود نموده. در صورت انسداد این عروق، فرم و شکل رشته های غدد لنفاوی موجود در سینه ها، تغییر نموده و اساس بروز بسیاری از ناراحتی ها و بیماری های مختلف در بدن می باشد.

4- بروز عفونت های قارچی

یکی از مضرات خوابیدن با سوتین این می باشد که، احتمال ابتلا به عفونت قارچی وجود دارد. سوتین محیط گرم و مرطوبی را ایجاد می کند؛ که بستر مناسب به جهت رشد و نمو قارچ ها می باشد. پس خوابیدن با سوتین مخصوصا در مناطق گرم و مرطوب، به هیچ وجه گزینه خوبی نمی باشد.