ویژگی های کلاه مناسب پاییز و زمستان

ویژگی های کلاه مناسب پاییز و زمستان

کلاه یکی از بهترین اکسسوری ها شناخته می شود، که علاوه بر دارا بودن مزایای پوششی، به شیک پوشی و جذابیت یک استایل کمک می کند. در زمانی که افراد وارد فروشگاه های خرید کلاه زنانه می شوند، با مدل های انبوهی از آن ها مواجه خواهند شد، اما معمولا کلاه های بافتنی مورد توجه افراد قرار می گیرند. این کلاه ها با مدل ها و رنگ های متنوعی به فروش می رسند، که در بسیاری از استایل های زمستانی کاربرد داشته و در تکمیل کردن استایل تاثیر بسزایی دارند.

کلاه های مناسب فصل پاییز و زمستان علاوه بر گرم نگهداشتن سر در شکیل شدن استایل نقش دارد.

چرا باید از کلاه مناسب پاییز و زمستان استفاده کنیم؟

یکی از حساس ترین نقاط بدن، سر محسوب می شود؛ به همین دلیل باید از آن در برابر باد و سرما محافظت کرد. علاوه بر این باید در فصول سرد سال حرارت سر را حفظ کرده و ثابت نگه دارید، تا از بروز مشکلات جدی پیشگیری شود. فراموش نکنید که کلاه یکی از اصلی ترین اکسسوری ها در فصل پاییز و زمستان است.

تفاوت کلاه های پاییزی و زمستانی

کلاه های زمستانی معمولا با هدف حفاظت از سر در برابر سرما و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند و کلاه های پاییزی با هدف زیبایی و تکمیل کننده استایل کاربرد دارند. البته این به این معنا نیست که کلاه های پاییزی جنبه حفاظتی و کلاه های زمستانی جنبه زیبایی ندارند.

تنها تفاوت این دو نوع کلاه در ساختار، جنس و ضخامت است. کلاه های زمستانی ضخامت بیشتری داشته و دارای پوشش اضافی در قسمت گردن، گوش و پیشانی هستند و در تولید آن ها از پشم و پلی استر استفاده می شود. در تولید کلاه های پاییزی پارچه های پنبه، نخ و کتان به کار می روند، که از ظرافت و زیبایی بالایی برخوردار بوده و طراحی مدرنی دارند.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های پاییزی و زمستانی محبوبیت بالایی دارند، به همین دلیل در مدل های متنوعی تولید می شوند. انواع کلاه های پاییزی و زمستانی شامل موارد زیر است:

کلاه های خزدار

کلاه های خزدار معمولا از جنس، پشم، ابریشم و پلی استر تولید می شوند، که در محافظت از سر در برابر سرما به بهترین نحو عمل می کند. این کلاه ها جزئی از استایل بسیاری از سلبریتی ها شناخته می شوند، به همین دلیل این توسط برندهای مختلف تولید می شوند.

کلاه های روسی

قسمت بالای کلاه های روسی گرد بوده و حاشیه پهنی دارد. کلاه های روسی از جنس های مختلفی همچون: چرم، موسکوویا پشم یا نمد تولید می شوند. این کلاه ها پوشش داخلی گرمی دارند، که گاهی با نام کلاه یورشکا شناخته می شوند.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های پوم پوم یا بابل

کلاه های پوم پوم شباهت زیادی به کلاه های بینی دارند، اما گلوله نخی دوخته شده در قسمت بالای کلاه های پوم پوم موجب شده است تا برای تمامی افراد مناسب باشد. در حال حاضر مدل های جدید کلاه های بابل یا پوم پوم محبوبیت زیادی در میان افراد دارد.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های سطلی

این کلاه ها به صورت یک کاسه سطلی طراحی شده اند و بالای آن صاف و مسطح است. معمولا این کلاه در استایل های کژوال کاربرد داشته و مدل های نمدی آن برای پاییز و مدل های پشمی برای زمستان مناسب است.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های بینی

کلاه های بینی عضو جدا نشدنی استایل های اسپرت شناخته می شوند، که برای فصل پاییز و زمستان مناسب هستند. این کلاه در میان افراد کم سن و سال محبوب بوده و در رنگ و طرح های مختلف تولید می شود.

کلاه های لئونی

کلاه های لئونی مناسب پاییز و زمستان در میان مردان جوان خوش استایل پرطرفدار است. در قسمت بالایی این کلاه ها یک دکمه دارد و در بخش لبه های آن نیز دارای تاخوردگی به سمت بالا است. در برخی از مدل ها سگک هایی قابل تنظیم در قسمت پشتی کلاه وجود دارد.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های لبه دار

اگر طرفدار استایل کلاسیک جذاب و پاییزی هستید، انتخاب کلاه های لبه دار بهترین گزینه شناخته می شوند. به این کلاه ها، کلاه پسر پیشخدمت نیز می گویند که ترکیب جذابی با کت های کوتاه ایجاد می کنند.

کلاه های لبه پهن

در حال حاضر کلاه های لبه پهن در استایل های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرند. این کلاه ها جنبه زیبایی و محافظت در برابر بارش باران را دارند، اما برای فصل زمستان پیشنهاد نمی شوند.

کلاه های برت یا فرانسوی

ترکیب کلاه برت با موهای کوتاه و مانتو یا بارانی بلند و همچنین بوت یا نیم بوت مناسب، ترکیب فوق العاده ای خواهد بود. برای داشتن ظاهری شبیه به بانوان اروپایی از کلاه برت در استایل های کلاسیک خود مورد استفاده قرار دهید. برای فصل زمستان مدل های پشمی بهترین گزینه شناخته می شوند.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

کلاه های کپ

کلاه کپ در بسیاری از استایل های ورزشی و اسپرت دیده می شود. این کلاه چهار فصل بوده و در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود. مدل های چرمی و پشمی کلاه های کپ برای فصل زمستان کاربرد دارند.

انواع کلاه های پاییزی و زمستانی کدامند؟

ویژگی کلاه های مناسب فصل زمستان

ویژگی های مهمی برای انتخاب کلاه مناسب فصل زمستان وجود دارد، که این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

پوشش داخلی گرم

بهترین کلاه های زمستانی دارای پوشش داخلی گرم هستند، که به حفظ گرمای سر کمک می کنند. معمولا از پشم مرینو، پشم بز، پلی استر و… برای پوشش داخلی این کلاه ها استفاده می کنند.

دارای پوشش روی گوش و گردن

بسیاری از کلاه های زمستانی دارای بندهایی هستند، که از گوش ها در برابر سرما محافظت می کنند. علاوه بر این برخی از کلاه ها پوششی در قسمت گوش و گردن دارند، که از افزایش حرارت اطراف گوش جلوگیری می کنند.

دارای طراحی و اندازه مناسب

طراحی و اندازه کلاه های زمستانی باید به گونه ای باشد تا به خوبی سر را پوشانده و خارج نشود. آن ها باید اندازه ای مناسب سر داشته باشند و به شکل صحیح روی سر قرار گیرند.

عایق حرارتی

کلاه های زمستانی باید از موادی ساخته شده باشند، که از عایق برخوردار بوده و از ازدیاد حرارت در برابر سرمای بیرونی پیشگیری کنند.

جنس کلاه

جنس کلاه های زمستانی باید به گونه ای باشد تا علاوه بر پوشش داخلی گرم عایق حرارتی داشته باشد و بتوان آن را در مدل های مختلف مورد استفاده قرار داد. معمولا در تولید کلاه های زمستانی از الیافی مانند: پشم، پلی استر، نایلون، بافت و چرم استفاده می کنند.

ویژگی کلاه های مناسب فصل پاییز

بهتر است بدانید ویژگی کلاه های مناسب هر فصل باید مطابق با آن فصل باشد. کلاه های پاییزی علاوه بر موارد گفته شده دارای ویژگی های زیر هستند: 

جنس گرم و نرم

معمولا در فصل پاییز هوا معتدل و سرد است و کلاه های پاییزی باید بتوانند گرمای سر را حفظ کند. در تولید کلاه های پاییزی پارچه های کشمیر و مخمل گزینه مناسبی به شمار می روند.

ضد رطوبت

در فصل پاییز هوا نسبتا سرد و خنک است و امکان بارش ناگهانی باران وجود دارد. پوشش کلاه های پاییزی به گونه ای است که از باران و نفوذ آب جلوگیری کند. از ویژگی پوشش های ضدآب می توان به نایلون های مستحکم و پارافین شده اشاره کرد، که یکی از مهم ترین ویژگی کلاه های پاییزی شناخته می شود.

ظاهر جذاب

کلاه یکی از لوازم جانبی مد و استایل محسوب می شود؛ به همین دلیل باید ظاهر شیک و جذابی داشته باشد. در حال حاضر کلاه ها با طرح، رنگ و نقوش متنوعی در دسترس هستند، که می توانید بر اساس سبک استایل و سلیقه شخصی خود یکی از انواع آن ها را انتخاب کنید.

جملات پایانی

ویژگی های کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان در شیک پوش و خوش استایلی افراد تاثیر بسزایی دارد. برای انتخاب بهترین کلاه های مناسب فصل پاییز و زمستان توجه به جنس، طرح و اندازه، میزان پوشش و… اهمیت بالایی دارد، که در این مقاله تمامی نکات را مورد بررسی قرار دادیم.