نکات مهم دوران پریودی

نکات مهم دوران قاعدگی

نکات مهم دوران قاعدگی مواردی هستند که همه بانوان باید از آن ها اطلاع داشته باشند و همچنین رعایت شان کنند. هر دخترخانمی که به سن بلوغ می رسد، چرخه قاعدگی در او شروع می شود. با این حال که دوران قاعدگی با درد و یک سری مشکلات آغاز می شود ولی بروز این اتفاق در بدن نشانه سلامت دستگاه تناسلی در خانم ها می باشد.

چرا زنان پریود می شوند؟

قاعدگی نشان دهنده آمادگی خانم ها برای  باردار شدن می باشد و اگر بارداری رخ ندهد کم کم باعث ریزش پوشش داخلی رحم می شود و به وسیله خون دوران قاعدگی از بدن خارج می شود. تا پوشش جدیدی در دیواره رحم ایجاد شود. خانم ها در دوران عادت ماهیانه انرژی بسیاری از دست می دهند و انرژی و شادی کمتری دارند ولی پس از پایان پریودی دوره جدیدی را شروع خواهند کرد.

برای پریودی یا قاعدگی آسان چکار کنیم؟

تجربه نویسنده از پریودی یا قاعدگی نامنظم:

سلام، من مدت زیادی پریودی نامنظمی داشتم و مدام دکتر می رفتم و این موضوع باعث میشد استرس و فشار زیادی رو تحمل کنم. تا اینکه به این نتیجه رسیدم که باید مسائلی رو رعایت کنم که بتونم این موضوع رو کنترل کنم، چون خود استرس باعث بی نظمی عملکرد تخمدان ها و در نتیجه پریودی نامنظم میشه. پس باید حالت روحی مناسب رو برای خودم ایجاد می کردم.

یکی از مواردی که باعث استرس و نگرانی من از دوران پریودی ام میشد شروع ناگهانی و کثیف شدن لباسم بود که با تحقیفاتی که انجام دادم فهمیدم می تونم این موضوع رو با استفاده از شورتکس در نزدیک شدن به زمان پریودم حل کنم. از موارد دیگه ای که به من کمک کرد ورزش کردن بود. ورزش مداوم و منظم باعث شد تا همیشه روحیه ای خوب و جسمی سالم داشته باشم و همچنین عملکرد تخمدان هام بهتر بشه و پریودی منظمی داشته باشم. من همیشه عادت داشتم شورت لامبادا استفاده کنم اما با جایگزین کردنش با شورتکس بهداشتی در دوران نزدیک پریودی خیالم راحت تر شد و دیگه نگرانیم برای این دوران کمتر و کمتر شد.

نکات مهم در زمان پریودی,نکات مهم دوران پریودی,نکات مهم دوران قاعدگی,

در ادامه می خواهیم نکات مهم دوران پریودی را بیان کنیم تا شما عزیزان با رعایت آن ها بتوانید این دوران را پشت سر بگذارید.

نکات ضروری در دوران قاعدگی

  • آب فراوان بنوشید؛ نوشیدن آب کافی، آب از دست رفته در دوران پریودی را جبران می کند و رطوبت را به جریان خون بازمی گرداند. همچنین نوشیدن آب کافی باعث تمیز شدن سریع واژن می شود.
  • هنگام کثیف شدن نوار بهداشتی به سرعت آن را عوض کنید؛ عویض نکردن نوار بهداشتی منجر به عدم اکسیژن رسانی و شرایط رشد باکتری ها شده و باعث بیماری های عفونی می شود.
  • با بهبود رژیم غذایی خود از یبوست در این دوران دور بمانید.
  • شستشوی ناحیه تناسلی و واژن روزی دو بار صورت گیرد تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود.
  • شستشویی ناحیه تناسلی به وسیله صابون های بهداشتی صورت بگیرد تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. این کار را به آرامی انجام دهید و پس از شستشو به وسیله یک دستمال بهداشتی محل را به طور کامل خشک کنید؛ زیرا رطوبت باعث رشد باکتری ها می شود.
  • استفاده از نوار بهداشتی های معطر ممکن است باعث سوزش شود، پس از استفاده آن ها خودداری کنید؛ زیرا می تواند منجر به ایجاد عفونت و بوی نامطبوع شود.
  • استفاده از شورت زنانه نخی و پنبه ای در این دوران به شدت توصیه می شود؛ زیرا این جنس لباس ها بوی کمتری می گیرد و هوا در جریان خواهد بود. در این دوران سعی کنید لباس زیر خود را سریع عوض کنید.
  • بعد از پایان دوره پریودی واژن خود را به وسیله صابون های بهداشتی کامل شسشو دهید تا تمام آلودگی های ناشی از آن از بین برود.
  • در این دوره برای شستشو از آب ولرم و گرم استفاده کنید، تا به آرامش و کاهش درد ناشی از پریودی کمک کند.
  • هنگام دوران پریودی اگر با ترشحات بد بو مواجه شدید به متخصص زنان مراجعه کنید تا در صورت وجود مشکل آن را درمان کنید و از عوارضی مثل نازایی در آینده جلوگیری کنید.
  • ورزش های سبک و فعالیت بدنی می تواند باعث آرامش عضلات شود و مشکلات روانی موجود در این دوره را کاهش دهد.