روش های ماندگاری بیشتر لاک ناخن

روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن

استفاده از انواع لاک و لذت بردن از نتیجه آن را حداقل یک بار تمامی خانم ها تجربه کرده اند. استفاده از انواع مختلف لاک ها با طرح های مختلف علاوه بر ایجاد حس خوب موجب افزایش زیبایی دست ها و پاها می شود. البته در بیشتر مواقع عمر این زیبایی کوتاه است. 

اگر برای لاک و مانیکور ناخن به سالن های زیبایی مراجعه کنید، عمر زیبایی و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. 

بهتر است بدانید میزان ماندگاری هنگام لاک زدن در خانه به شدت کاهش می یابد. لب پر شدن لاک ناخن برای تمامی خانم ها دلخراش و آزاردهنده است. همه خانم ها به دنبال روشی هستند تا پس از لاک زدن یا طراحی روی ناخن، زیبایی آن بادوام باشد.

برای برطرف کردن این مشکل نیز مانند هر مشکل دیگری روش های مختلفی وجود دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

چگونه ماندگاری لاک را بیشتر کنیم؟

مراقب ناخن هایتان باشید

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن باید مراقب آن ها باشید و فراموش نکنید که ناخن ها ابزار نیستند، پس برای باز کردن درب قوطی، تمیز کردن شیارها و لکه های سخت از ناخن هایتان استفاده نکنید. انجام این کارها فشار زیادی به ناخن ها وارد کرده و به لاک و ناخن آسیب می رسانند، پس بهتر است این اشتباهات را کنار بگذارید.

ناخن ها را ترمیم کنید

در صورتی که برخی از قسمت های لاک ناخن خراب شد، آن را فراموش نکنید و نسبت به ترمیم آن اقدام کنید؛ زیرا یک خراش نازک روی ناخن به سایر قسمت ها نیز سرایت کرده و آن را خراب می کند.

از دستکش غافل نشوید

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن استفاده از دستکش هنگام شستشوی ظروف اهمیت بالایی دارد. آب، مواد شوینده و اسپری در از بین رفتن لاک ناخن تاثیرگذار است، پس هنگام شستشوی ظروف در استفاده از دستکش غفلت نکنید.

تا حد امکان از الکل استفاده نکنید

استفاده از الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده موجب پاکیزگی دست ها و محیط می شود، اما دشمن لاک ناخن به شمار می رود. علاوه بر این ترکیبات موجود در الکل موجب تخریب سلول های پوست دست می شود.

حمام طولانی توصیه نمی شود

بسیاری از افراد حمام گرم و طولانی را می پسندند؛ زیرا به از بین رفتن خستگی های بدن کمک می کند. نفوذ رطوبت به سطح لاک ناخن، موجب پوسته پوسته شدن آن می شود.

علاوه بر این سرد و گرم شدن موجب منقبض و منبسط شدن لاک ناخن شده و در نهایت به خرد شدن آن منجر می شود.

از جویدن ناخن های خود بپرهیزید

بسیاری از افراد در زمان استرس و نگرانی عادت به جویدن ناخن های خود دارند، اما بهتر است بدانید که جویدن ناخن و رسیدن بزاق دهان به ناخن ها موجب کاهش ماندگاری آن می شود.

اگر ترک این عادت دشوار است، می توانید از تاپ کات هایی با طعم تلخ استفاده کنید، تا به کمک آن عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید.

ناخن ها را کوتاه نگهدارید

شاید ناخن های بلند جذابیت و زیبایی بیشتری دارند، اما ناخن ها کوتاه کمتر دچار شکستگی و آسیب می شوند. در صورتی که به افزایش ماندگاری لاک ناخن هایتان خود اهمیت می دهید، فرم ناخن های کوتاه را انتخاب کنید.

لاک های قبلی را پاک کنید

یکی از روش های مهم در افزایش ماندگاری لاک، تمیز کردن سطح ناخن شناخته می شود. تمامی لاک ها و چربی های موجود از شیارهای روی ناخن رو برداشته و سپس از لاک دلخواه خود استفاده کنید.

برای انجام این کار از لاک پاک کن هایی که قدرت بالایی داشته و به پوست و ناخن ها آسیبی نمی رسانند، استفاده کنید.

از بیس کات استفاده کنید

محلولی که پیش از لاک زدن مورد استفاده قرار می گیرد، بیس کات شناخته می شود. این محلول دوام لاک را افزایش می دهد. اگر لاک روی ناخن هایتان خراشیده یا خراب می شود، ممکن است بیس کات مورد استفاده شما باکیفیت نباشد.

بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

از لاک باکیفیت استفاده کنید

اهمیتی ندارد که از لاک معمولی یا لاک ژل استفاده می کنید. شما باید در هر صورت محصولات باکیفیتی تهیه کنید. برای خرید لاک های باکیفیت بهتر است به سراغ برندهای معتبر بروید.

از تاپ کات استفاده کنید

تاپ کات ها از دیگر لوازم مراقبت از لاک ناخن به شمار می روند، که به صورت یک لایه نازک روی لاک مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید تاپ کات به میزان مقاومت آن توجه داشته باشید. بهتر است تاپ کات های دارای آبرسان را انتخاب کنید؛ زیرا به تقویت ناخن ها کمک می کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که مراقبت از لاک ها پس از استفاده از تاپ کات نیز اهمیت دارد. پس مراقبت از ناخن های خود را فراموش نکنید و هر سه روز تا 1 هفته تاپ کات خود را تمدید کرده و لایه ای نازک روی ناخن هایتان بزنید.

اجازه دهید لاک کاملا خشک شود

از جمله کارهایی که در افزایش طول عمرلاک ناخن تاثیرگذار است، خشک شدن کامل آن ها است. ممکن است پس از گذشت 5 دقیقه تصور کنید که ناخن هایتان خشک شده است، اما توصیه می شود تا یک ساعت نسبت به خشک شدن آن صبور باشید و از انجام کارهای سخت خودداری کنید.

شیشه لاک را محکم تکان دهید

برخی از افراد پیش از لاک زدن شیشه آن را تکان می دهند، تا یکنواخت شود. انجام این کار پیشنهاد نمی شود؛ زیرا موجب می شود تا حباب های ریزی در سطح لاک روی ناخن شما ایجاد شود و ترکیدن این حباب ها در از بین رفتن ماندگاری آن تاثیرگذار است.

توصیه می شود به جای تکان دادن و ضربه زدن به لاک آن را بین دست های خود قرار داده و به سرعت بچرخانید.

لاک را خنک کنید

برخی از افراد برای خشک شدن سریع لاک از باد گرم سشوار استفاده می کنند. در صورتی که باد گرم تاثیری در خشک شدن لاک ناخن ندارد، پس به جای باد گرم از جریان هوای خنک مانند پنکه استفاده کنید.

پیش از لاک زدن ناخن ها را صاف کنید

صاف کردن ناخن ها به کمک سوهان نرم به افزایش ماندگاری لاک کمک می کند؛ زیرا لاک بهتر به ناخن می چسبد و به سرعت از آن جدا نمی شود.

کوتیکول های ناخن را عقب بزنید

یکی از مهم ترین مراحل لاک زدن حرفه ای یا مانیکور ناخن، پس زدن کوتیکول ها شناخته می شود. انجام این کار موجب می شود تا ناخن هایتان بلندتر دیده شده و لاک به جای چسبیدن به کوتیکول ها به سطح ناخن هایتان بچسبد.

از لاک با لایه های نازک استفاده کنید

اهمیتی ندارد که در کدامیک از مراحل لاک زدن قرار دارید. بهتر است در تمامی مراحل از لایه های نازکی استفاده کنید. این کار به خشک شدن مایع روی ناخن کمک کرده و در افزایش ماندگاری لاک تاثیرگذار است. 

بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

جمع بندی پایانی

یکی از راحت ترین روش ها برای اهمیت دادن به خود و ایجاد حس درونی خوب لاک زدن ناخن شناخته می شود. لاک زدن اصولی و رعایت نکات گفته شده در افزایش ماندگاری لاک ناخن تاثیرگذار است.

امیدواریم نکات گفته شده مفید بوده باشد و اطلاعات مفیدی نسبت به افزایش ماندگاری لاک ناخن کسب کرده باشید.