آیا جوراب را با استایل مناسبش ست می کنید؟

راهنمای ست کردن جوراب

راهنمای ست کردن جوراب، برای بسیاری از ما خریدن جوراب اصلا اهمیت ندارد، گاهی اوقات به صورت تیک و گاهی اوقات آنها را به صورت یک جین یا بسته شش تایی می خریم. اما واقعیت مطلب چیز دیگری می باشد و آن این است که همه جوراب ها مثل هم نیستند و در خیلی از موارد با هم تفاوت دارند؛ و همچنین این تفاوت ها بر روی نوع استایل و پوشش شما تاثیر می گذارد.

در راهنمای ست جوراب باید مواردی همچون: طول، بافت و نوع پارچه و مقدار نخ یا پنبه را مدنظر گرفت. به این دلیل که انتخاب جوراب اشتباه، منجر به بوی بد پا، پاشنه پینه بسته و یا احتمالا قارچ، عفونت های باکتریایی (برای افراد ورزشکار) و همچنین سایر عفونت های پوستی بشود. اوه اوه امیدوارم که همین الان جوراب هایتان را از پا در نیاورید!!

برای خرید جوراب و انواع لباس زیر حتما به سایت نیلاتن مراجعه نمایید.

راهنمای ست کردن جوراب

عملکرد پاها و دلایل استفاده از جوراب

پاهای ما بیش از سایر قسمت های بدن، غدد تعریق دارد ( بیش از 250,000 برای هر جفت) این غدد به غدد ریز اکرین معروف هستند و عملکرد آن ها ایجاد ثبات در دمای بدن انسان دارد. یعنی اینکه باعث کنترل دمای درجه حرارت بدن می گردند. این کار با ترشح آب حاوی الکترولیت در سطح پا، هنگام بالا رفتن و افزایش دمای بدن، انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد که هر پای ما در روز به طور میانگین به اندازه یک فنجان عرق تولید می کند. استفاده از جوراب، به جذب این آب کمک می کند و بدون داشتن آن، آب به کفش نفوذ می کند که بیشترین عامل ایجاد بوی بد کفش است.

پوشیدن هر روزه جوراب علاوه بر جذب رطوبت، دلایل دیگری نیز دارد. آنها را می توان یک لایه پارچه ای اضافه دانست که کفش تان را از سطح پا جدا می سازد و در واقع این لایه محافظتی به گرم و خشک نگه داشتن پاها کمک می کند. مانع از ایجاد اصطلاک بین سطح پا و کفش شده و از ایجاد تاول و خراشیدگی پوست، جلوگیری می کند.

انواع جوراب ها بسته به ضخامت و نوع بافت و تعداد گره های هر بافت، راحتی پا را ایجاد می کنند.

در اینجا یک واقعیت مهم در مورد کاربرد بی نظیر جوراب وجود دارد و آن این است که؛ پوشیدن جوراب سفید در طول روز در بیماران دیابتی (Neuropathy) و همچنین نگاه کردن و بررسی آنها در طول روز و بعد از هر بار پوشیدن، سریعترین علائم هشدار دهنده برای آسیب های احتمالی و ناهنجاری، خواهد بود.

نوع بافت پارچه جوراب

هنگام انتخاب جوراب زنانه، به میزان نخ به کار رفته توجه کنید. اکثر آنها با استفاده از ترکیبی از مواد مختلف ساخته می شوند. . پنبه قابلیت جذب رطوبت بالا، وزن سبک و تنفس و گردش هوای خوبی را دارد. از این رو اصلی ترین الیاف استفاده شده در بافت انواع جوراب زنانه و یا مردانه می باشد.

مقداری نایلون و یا پلی آمید نیز اضافه می شود تا به جوراب ها خاصیت کششی یا ارتجاعی، محکم بودن و بیشتر از همه لطافت را بدهند. افزودن پلی آستر به آنها قابلیت انعطاف پذیری را می دهد تا در برابر فرسودگی و شستن های زیاد مقاومت کنند و به سرعت خشک بشوند. با این حال، با پوشیدن یک جوراب 100% پلی آستر به اصطلاح پا به خوبی نفس نمی کشد.

پشم دومین ماده پرمصرف برای تولید جوراب است. جوراب های پشمی با داشتن گردش هوای خوب، باعث می شوند رطوبت سریعتر خشک شود. پشم دوام بیشتری نسبت به پنبه دارد. به همین دلیل است که جوراب های پشمی برای پیاده روی و سایر فعالیت های ماجراجویی بسیار متداول و محبوب است.

ریون الیافی است که از درختان راش ساخته می شود. این الیاف درخشندگی خوبی دارد. از جذب رطوبتش از پنبه بیشتر و یک انتخاب عالی برای مناطق دارای آب و هوای مرطوب است.

چه جورابی را با چی بپوشیم؟

برای شما هم حتما پیش آمده است که با داشتن یک کشوی پر از انواع مختلف جوراب، باز هم در زمان انتخاب نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید تا با استایل تان جور در بیاید. در این قسمت به شما آموزش می دهیم که چه جوراب هایی را با شلوار، شلوار استرچ، شلوار جین و دامن به همراه کفش و چکمه های مختلفی بپوشم.

1- استایل شماره یک

توضیح به صورت کامل در تصویر مشخص می باشد و در زیر هر تصویر نوشته شده است که آن جوراب را می توان با چه کفش، دامن و یا شلواری ست نمود.

راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,

2- استایل شماره دو

راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,

هنگام پوشیدن شلوار جین تنگ و جذب به اصطلاح لوله تفنگی با چکمه نیم بوت، ابتدا باید شلوار جین را بپوشید؛ سپس یک جوراب آزادتر را روی شلوار جین خود بپوشید که کوتاه تر از کفش باشد.

چکمه های بلند تا ران را باید با یک جوراب نازک یا کمی ضخیم، که طول آن ها کمی از چکمه کوتاه تر ست نمایید.

3- استایل شماره سه

راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,

با کفش چکمه باغبانی (مدتی است که مد شده است) باید یک جوراب چرمی یا پشمی که آستر کامل دارد بپوشید. تا پا در آن چکمه ها به خوبی ثابت بماند. ابتدا جوراب را بر روی شلوار می پوشید و سپس کفش را.

پوشیدن جوراب های رنگی نیز با یک کفش تیم برلند یا ارتشی بههمراه یک جین راسته که کوتاه است یا پاچه هایش را تا زده اید. یک تیپ و استایل شلخته و سرگرم کننده ای را می سازد.

تصویر سوم نیز تقریبا همان استایل با کفش تیم برلند است با این تفاوت که رسمی تر شده است. جوراب ساده و تک رنگ به همراه شلوار جذب مشکی که جوراب را روی آن می توانید بپوشید.

4- استایل شماره چهار

راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,راهنمای ست کردن جوراب,

کفش های کتانی را می توان با انواع جوراب های ساق کوتاه و تا مچ پا ( همان کالج) پوشید. این جوراب های با اینکه بدون لبه هستند ولی کش های آن فناوری محافظ سیلیکونی و ضد لغزش و افتادن است. روی پاشنه پا ثابت می ماند. لبه آن نیز نرم است و هیچ فشاری وارد نمی کند. این استایل با انواع رنگ بندی جوراب می توان ست نمود.

سخن آخر

تمامی استایل ها را می توانید با توجه به سلیقه و هیکل خودتان و همچنین نوع فصل و آب و هوا تغییر بدهید. جوراب ها نیز مانند شورت زنانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و یادتان نرود که پا عضو مهمی در بدن است. که محافظت آن تنها بر عهده جوراب و سپس کفش می باشد.