آشنایی با انواع وست و ست کردن آن

انواع وست

انواع وست یکی از پوشش های ترند به شمار می رود که تنوع در تولید آن با جنس های مختلف پارچه بسیار زیاد است. این تفاوت در انتخاب پارچه برای تولید وست باعث شده است تا بتوانید با توجه به شرایط آب و هوایی انواع آن را خریداری کنید و استایل های متفاوتی را با یک سبک لباس داشته باشید.

برای اینکه بتوانید یک استایل شیک با لباس وست داشته باشید باید در ابتدا با این نوع پوشش و انواع آن آشنا شوید، به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

وست چیست؟

وست ظاهری شبیه به جلیقه داشته و بدون آستین است؛ همچنین در بسیاری از مواقع بدون دکمه نیز می باشد، اما به دلیل تنوع در تولید آن، می توان مدل هایی همچون: زیپ دار و دکمه دار را نیز مشاهده کرد.

لباس وست را می توان با انواع لباس ها ست کرد.

شاید برخی از افراد تصور کنند که وست همان سارافن می باشد، اما درواقع سارافن به لباس های بلند بدون آستین گفته می شود که در بسیاری از مواقع جلو بسته هستند.

انواع وست

در این قسمت می خواهیم با لباس وست آشنا شویم؛ زیرا شما زمانی که می خواهید به خرید بروید و استایل زیبا و جذابی با این نوع لباس داشته باشید، بهتر است تا با انواع وست آشنا شوید در غیر این صورت ممکن است در انتخاب خود قدم اشتباهی بردارید.

وست پفکی

وست زمستانی دارای انواع مختلفی می باشد که این سبک نیز مناسب فصل زمستان است. این لباس را می توان در فصل سرما مورد استفاده قرار داد که ظاهر آن همانند بسیاری از کاپشن ها پفکی می باشد به همین دلیل به آن ها وست پفکی گفته می شوند.

این نوع وست زمستانی را می توان با انواع هودی و بافت ها ست کرد، تا به گرم شدن بیشتر لباس کمک کند و با نوع وست هماهنگ باشد.

وست جین

وست جین را می توان با انواع پیراهن های مردانه ست کرد برای آن که ست بهتری داشته باشید می توانید آن را با انواع هودی های مناسب آن فصل نیز ست کنید.

وست جین را می توان با توجه به میزان ضخامت در فصل بهار و پاییز مورد استفاده قرار داد. البته بهتر است برای ست کردن در فصل بهار از هودی استفاده نکنید.

وست پشمی

زمانی که نام وست پشمی به میان می آید حس گرما منتقل می شود، پس این نوع لباس نیز در دسته وست زمستانی قرار می گیرد. برای ست کردن می توان از انواع لباس های بافت و یقه اسکی استفاده کرد.

استفاده از  هودی برای ست کردن با این نوع وست کار درستی نمی باشد و باعث عدم هماهنگی در پوشش شما می شود.

وست چرمی

وست چرمی یکی از وست های اسپرت به شمار می رود و برای افرادی که به لباس های چرم علاقه مند هستند انتخاب مناسبی می باشد. به دلیل اسپرت بودن این نوع وست می توان از انواع هودی، یقه اسکی و بافت استفاده کرد.

در بعضی مدل های وست زمستانی می توانید شاهد کمربندهای باریکی به منظور جمع کردن کمر لباس خود باشید و در دو حالت از آن استفاده کنید.

وست کلاسیکی

این نوع وست ها معمولا از جنس پارچه های کتی تولید شده اند که می توان آن را با انواع پیراهن های مردانه ست کرد. وست کلاسیکی در بعضی از مواقع دارای شلوار کلاسیک ست خود می باشد.

ترکیب وست و شومیز با یکدیگر می تواند استایل تان را از حالت رسمی خارج کند و برای مهمانی ها مناسب باشد.

نکات پایانی

اگر می خواهید یک استایل با وست در فصل بهار و تابستان برای رفتن به انواع مهمانی ها داشته باشید می توانید ست وست و شومیز را به همراه یک شلوار کلاسیک، کفش پاشنه دار و یا یک صندل زیبا و مناسب امتحان کنید.

ترکیب وست و شومیز می تواند استایل شما را از یکنواختی و سادگی خارج کرده و ظاهر شیک و ساده ای را برای رفتن به انواع مهمانی ها برایتان محیا سازد.