استایل مختلف با بادی زنانه و ست کردن آن

استایل مختلف با بادی زنانه

پس از گذشت مدت زمان طولانی صنعت مد و پوشاک به سراغ لباس هایی رفته است که پوشیدن آن ها بسیار راحت و ساده خواهد بود. این پوشاک بسیار شیک و ساده هستند و و هنگام استفاده دردسری برای شما ایجاد نخواهند کرد. به یکی از انواع این لباس ها، بادی گفته می شود، که بسیار پرکاربرد و ترند محسوب می شود.

این نوع پوشاک بسیار پرطرفدار بوده و از سال 70 میلادی به محبوبیت بالایی دست یافته است.

لباس بادی به عنوان یک لباس مجزا کاربرد ندارد و به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه به عنوان یک لباس مکمل شناخته می شود و باید آن را با سایر لباس ها مورد استفاده قرار داد.

البته ممکن است شما با تمامی مزیت ها و کاربردهای آن آشنایی نداشته باشید. این نوع پوشاک دارای ویژگی ها و کاربردهایی هستند که با شناخت آن ها می توانید در تمامی فصول و بسیاری از موقعیت ها از آن ها استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به مزیت ها و کاربردهای لباس بادی و استایل کردن آن با لباس های مختلف بپردازیم، پس به شما پیشنهاد می شود تا انتها ما را همراهی کنید.

بادی چیست؟

پیش از آن که به کاربردهای این لباس و نحوه ست کردن آن بپردازیم بهتر است با این پوشاک آشنا شوید؛ زیرا بسیاری از افراد نسبت به این نوع لباس آشنایی کامل ندارند.

لباس بادی به لباس های یک تکه و چسبان گفته می شود که از لحاظ ظاهر شبیه به مایو هستند و قسمت بالا تنه و باسن را می پوشانند. قسمت پشتی و رویه ی لباس به وسیله دکمه یا قزن به یکدیگر متصل می شوند.

از لحاظ ظاهری بادی و مایو شبیه به یکدیگر هستند اما جنس ها و کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند. بادی ها بر اساس کاربرد و فصل با پارچه های مختلفی همچون: نخی، نایلون، گیپور، چرم، توری، ساتن و… تولید می شوند.

البته در این نوع لباس ها از الیاف کشسان نیز استفاده شده است تا تنخور زیبا و چسبانی داشته باشد. بادی ها مدل های متنوع و مختلفی دارند و به طور کلی در مدل های آستین دار، بدون آستین و مجلسی طراحی و دوخته می شوند.

این لباس نخستین بار به منظور انجام فعالیت های ورزشی طراحی و تولید شد. البته لباسی که برای اولین بار طراحی شد با چیزی که ما امروزه مشاهده می کنیم بسیار متفاوت بود. در حال حاضر لباس های ژیمناست ها و بالرین ها از لحاظ ظاهری شبیه به لباس های بادی هستند.

لباس بادی چه کاربردهایی دارد؟

لباس های بادی به برطرف کردن مشکلات شما با سایر لباس ها کمک می کنند. قرار گیری مناسب و جذب بودن این لباس باعث یکدست بودن استایل شما می شود و از ایجاد برآمدگی جلوگیری می کند.

به عنوان مثال زمانی که شما زیر کت یا بلوز خود یک تاپ می پوشید و آن را داخل شلوار خود قرار می دهید ممکن است تاپ شما از داخل شلوار بیرون زده و پس از مدتی ظاهر نامناسبی ایجاد کند. یکی از کاربردهای بادی دقیقا همین مورد است و به برطرف کردن چنین مشکلاتی کمک می کند. 

این نوع لباس به دلیل اینکه در زیر فاق بسته می شود و کاملا جذب است از بهم ریختگی استایل شما جلوگیری می کند.

از دیگر کاربردهای لباس بادی می توان به داشتن استایل های لایه ای اشاره کرد. در استایل های لایه ای چندین لباس با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

ظرافت لباس بادی باعث می شود تا به راحتی در زیر چندین لباس قرار گرفته و از شلوغ شدن استایلتان جلوگیری کند.

از این نوع لباس در زیر بسیاری از لباس ها می توان استفاده کرد؛ همچنین در فصل زمستان برای گرم شدن بیشتر می توانید بادی را زیر لباس های بافت مورد استفاده قرار دهید.

ظاهر بادی ها شبیه به لباس زیر است، اما به دلیل تنوعی که در مدل ها و جنس های مختلف دارند می توانند در بسیاری از موقعیت ها مورد استفاده قرار گیرند.

استایل های مختلف با بادی

با استفاده از بادی های مختلف می توانید در فصل ها و موقعیت های متفاوت با توجه به پوشش و لباس خود یک استایل شیک و زیبا داشته باشید.

از شلوارهای جین کژوال گرفته تا کت های رسمی برای استفاده با انواع بادی ها مناسب هستند. به همین دلیل اگر تا به امروز به این نوع لباس اهمیتی نمی دادید توصیه می شود حداقل چند مدل بادی در کمد خود داشته باشید.

ست کردن بادی با شلوار

شلوارهای جین جز لباس های کژوال شناخته می شوند و با ست کردن به وسیله یک بادی زیبا استایلی جذاب و ترند برایتان به ارمغان می آورند.

ترکیب یک بادی با شلوار جین زیبا و جذاب بهترین ترکیب برای دورهمی ها و مهمانی های فصل بهار و تابستان شناخته می شود.

بادی زنانه و ست کردن

ست کردن بادی با دامن

اگر جز افراد خوش اندام و کمر باریک هستید به شما پیشنهاد میکنیم از ترکیب بادی با دامن استفاده کنید استفاده از دامن های جین و چرم گزینه مناسبی برای استایل های مجلسی شناخته می شوند.

ست کردن بادی های مجلسی با دامن های مختلف برای انواع مهمانی های شبانه استایل رسمی شما را بسیار جذاب نمایان خواهد کرد.

ست کردن بادی با کت

اگر قصد داریم به یه قرار یا مهمانی رسمی بروید و قصد پوشیدن یک کت را دارید، بهتر است از یک بادی مناسب با رنگ و جنس کت یا پالتو استفاده کنید. با این کار دیگر نگرانی از بابت جمع شدن و چین خوردگی لباس زیر کت نخواهید داشت.

نکات پایانی

نکته ای که باید در مورد انتخاب و خرید بادی در نظر داشته باشید این است که به سراغ سایزهایی بروید که کاملا فیت تن شما باشند. تا حد امکان از خرید بادی های بسیار چسبان یا سایز بزرگ بپرهیزید.

برای افرادی که کمر باریکی ندارند توصیه می شود به سراغ بادی های رنگ تیره بروند؛ زیرا این کار به لاغر و باریک دیده شدن کمک می کند.

به دلیل اینکه بادی ها معمولا ظرافت بالایی دارند، سعی کنید شستشوی آن ها را با دست، جدا و به آرامی انجام دهید، تا شاهد عمر طولانی تر آن باشید.

سعی کنید هنگام خرید به کیفیت لباس توجه داشته باشید تا به سرعت تغییر رنگ ندهد و کهنه نشود.

امیدواریم با نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم به اهمیت و کاربردهای بالای لباس بادی پی برده باشید.