چگونه استایل ورزشی خوبی داشته باشیم؟

بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه

داشتن یک استایل ورزشی مناسب در افزایش اعتماد به نفس نقش مهمی دارد. استایل های ورزشی از تنوع بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل انتخاب آن برای ورزشکاران سخت و دشوار است. البته تفاوت زیادی در استایل های ورزشی زنانه و مردانه وجود ندارد و بسیاری از خانم ها لباس های ورزشی مردانه را برای فعالیت های خود انتخاب می کنند؛ زیرا این لباس ها محدودیت جنسیتی ندارند.

در این مقاله قصد داریم به اهمیت لباس ورزشی و و فاکتورهای مهم برای داشتن بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

استایل ورزشی چه اهمیتی دارد؟

در انتخاب استایل ورزشی نوع فعالیت انتخابی اهمیت بالایی دارد. طی سال های گذشته اهمیت به استایل های ورزشی افزایش یافته است. میزان اهمیت آن به حدی است که بسیاری از افراد حاضر نیستند بدون لباس یا استایل مناسب به باشگاه های ورزشی مراجعه کنند.

در مرحله اول استایل ورزشی نشان دهنده نوع فعالیت شما شناخته می شود. هر یک از فعالیت های ورزشی برای انجام تمرینات به سبک خاصی از پوشش نیاز دارند. علاوه بر این انتخاب لباس و پوشش مناسب در اجرای صحیح و راحت تر حرکات تاثیر بسزایی دارد؛ مثلا: لباس مناسب وزنه برداران و بدنسازان معمولا جذب و چسبان است. معمولا در تمرینات قدرتی باید از لباس های جذب و چسبان استفاده کرد. نوع ورزش و فعالیت شما اهمیتی ندارد، در هر یک از فعالیت های ورزشی تهیه لباس مناسب با آن ضرورت دارد.

فاکتورهای مهم در داشتن بهترین استایل ورزشی

برای داشتن جلسات تمرینی موثر، داشتن استایل ورزشی مناسب و راحت حائز اهمیت است؛ به همین دلیل در قسمت زیر به فاکتورهای مهم برای خرید بهترین لباس های ورزشی می پردازیم:

به جنس پارچه توجه داشته باشید

یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب لباس ورزشی، جنس پارچه شناخته می شود. بعضی از پارچه ها به جذب تعریق کمک می کنند، اما بعضی دیگر از تعریق بدن جلوگیری می کنند. شما می توانید لباس های ورزشی را با انواع مختلف پارچه ها تهیه کنید. انواع پارچه ها برای تولید لباس های ورزشی شامل موارد زیر است:

پنبه 

یکی از استانداردترین پارچه ها در تولید لباس ورزشی زنانه و مردانه پنبه شناخته می شود. مراقبت از این پارچه ها ساده تر بوده و در جذب رطوبت تاثیرگذار است و همین موضوع موجب می شود تا هنگام ورزش کردن سنگین می شوند. در صورتی که لباس های پنبه ای را ترجیح می دهید، بهتر است مدل های طبیعی آن را انتخاب کنید؛ زیرا این نوع پارچه ها سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. درواقع لباس های پنبه ای بازیافتی هستند.

پشم

لباس های ورزشی پشمی از عایق طبیعی برخوردار هستند. این سبک لباس ها برای پیاده روی در فضای باز و طبیعت مناسب هستند. این پارچه ها معمولا ضد تعریق بوده و به کاهش بوی نامطبوع ناشی از تعریق بدن کمک می کنند. البته این سبک لباس ها شکننده هستند و باید به صورت ملایم مورد شستشو قرار گیرند.

بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه

پارچه مصنوعی

در تولید لباس های ورزشی از الیاف مصنوعی استفاده می شود؛ زیرا این پارچه ها با دفع عرق،  رطوبت را از پوست بدن دور می کنند و در نهایت به تبخیر سریع آن کمک می کنند. از پارچه های مصنوعی می توان به: پلی استر، پلی پروپیلن، پلی آمید یا اکریلیک اشاره کرد. هر یک از این الیاف آبگریز بوده و در دفع عرق موثر هستند. در صورتی که این الیاف به صورت استاندارد تولید نشده باشند، به سرعت بوی نامطبوعی از رطوبت و تعریق ایجاد می کنند.

لباس مناسب ورزش تهیه کنید

برای داشتن یک استایل ورزشی مناسب باید لباس مناسبی تهیه کنید. مطمئنا شما به دنبال لباس های اسپرت و راحت هستید، که در هر صورت سه انتخاب زیر را خواهید داشت:

لباس های جذب: این لباس ها تنخور چسبانی داشته و خطوط و منحنی های اندامتان را نمایان می کند.

لباس های استاندارد: برش این سبک لباس ها کلاسیک است و تنخور جذب و گشادی ندارند.

لباس های سایز بزرگ: این لباس ها معمولا بلندتر و گشادتر از حالت استاندارد هستند.

به یقه لباس توجه داشته باشید

شما به عنوان یک ورزشکار می توانید لباس هایی با طیف مختلف یقه ها را انتخاب کنید. در قسمت زیر به معرفی برخی از انواع یقه ها می پردازیم، که هر یک استایل ورزشی متفاوتی ایجاد می کنند:

لباس یقه V: برای افرادی که یقه بزرگ تری دارند، لباس های یقه V مناسب هستند. این سبک لباس برای بدنسازان بهترین انتخاب شناخته می شود؛ زیرا این نوع یقه ها فضایی برای انقباضات عضلانی ناحیه گردن فراهم می سازد.

لباس یقه گرد: اگر به دنبال راحتی هنگام ورزش کردن هستید، لباس های یقه گرد پیشنهاد می شود.

لباس یقه ریپ: معمولا اکثر لباس های آستین بلند دارای یقه ریپ هستند و برای افراد سرمایی گزینه مناسبی شناخته می شوند.

به رنگ لباس اهمیت دهید

شاید بسیاری از افراد رنگ لباس های ورزشی را بی اهمیت بدانند، اما این تفکر غلط است. توجه به رنگ لباس های ورزشی علاه بر افزایش اعتماد به نفس در جذابیت ظاهری نقش مهمی دارد. شما می توانید رنگ لباس های خود را با رنگ کتانی، بند ساعت، کفش، مچ بند و… ست کنید. رنگ لباس های خود را بر اساس رنگ پوست و موهای خود انتخاب کنید.

لباس آستین کوتاه یا آستین بلند

انتخاب لباس ورزشی آستین کوتاه یا آستین بلند، به شرایط آب و هوایی و اینکه ورزش کردن را در کجا انجام می دهید، بستگی دارد. برای فصل بهار و تابستان لباس های آستین کوتاه، شلوارک و شلوارهای کوتاه و برای فصل پاییز و زمستان لباس های آستین بلند پیشنهاد می شود.

بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه

جمع بندی پایانی

بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه برای افراد شیک پوش اهمیت بالایی دارد. برای داشتن بهترین استایل ورزشی زنانه و مردانه توجه به برخی فاکتورهای مهم ضرورت دارد، که تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادیم. در آخر فراموش نکنید که در انتخاب بهترین استایل های ورزشی توجه به راحتی حائز اهمیت است.