استایل مناسب طبیعت گردی و پیاده روی در تابستان

استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی

فصل بهار اوج سفرهای طبیعت گردی و انواع پیاده روی ها محسوب می شود. درختان پر شکوفه و هوای بهاری افراد را به گشت و گذار دعوت می کند. در صورتی که به طبیعت گردی و پیاده روی علاقه دارید بهترین لباس ها را برای داشتن یک استایل طبیعت گردی مناسب انتخاب کنید. پیاده روی و طبیعت گردی از جمله فعالیت هایی است، که علاوه بر سلامت جسمی در سلامت روحی افراد نقش مهمی ایفا می کند. البته برای لذت بیشتر هنگام انجام این فعالیت ها، داشتن استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی اهمیت بالایی دارد. در این مقاله به ویژگی مناسب ترین لباس ها و کفش های طبیعت گردی اشاره خواهیم کرد، پس تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی های استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی 

ویژگی های استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی 

برای پیاده روی و طبیعت گردی باید به دنبال لباس هایی کارآمد و مناسب باشید. استایل مناسب پیاده روی از ویژگی های خاصی برخوردار است، که می توان به: مقاومت در برابر عوامل جوی، تنفس پذیری، سبکی و انعطاف پذیری، ضدآب بودن، مقاومت بالا در برابر باد، خنک بودن، داشتن جیب های بزرگ، قابلیت خشک شدن سریع پس از شستشو اشاره کرد. علاوه بر این بهتر است لباس مناسب پیاده روی و طبیعت گردی از طراحی مناسبی برای انجام فعالیت های طولانی مدت برخوردار باشد.

بهترین استایل ها برای طبیعت گردی و پیاده روی کدام است؟

در بیشتر مواقع طبیعت گردی و پیاده روی در فصل بهار انجام می شود، اما تیپ طبیعت گردی دخترانه فصل بهار و زمستان شامل موارد زیر است:

استایل مناسب طبیعت گردی و پیاده روی در فصل بهار

در فصل بهار به دلیل تغییرات مداوم آب و هوایی استفاده از لباس های سبک و لایه بندی گزینه مناسبی شناخته می شود. برای طبیعت گردی و پیاده روی در این فصل استفاده از لباس های سنگین و گرم توصیه نمی شود. استفاده از لایه های سبک لباس به شما این امکان را می دهند تا به راحتی آن ها را اضافه یا کم کرده و خود را به سرعت با شرایط آب و هوایی هماهنگ کنید.

در فصل بهار استفاده از رنگ های روشن و زنده پیشنهاد می شود؛ زیرا این رنگ ها با فضای سبز و گل های بهاری هماهنگ بوده و در افزایش انرژی افراد تاثیرگذار است.

جوراب های پنبه ای و کفش های پارچه ای ضدآب در هوای گرم و بهاری برای جلوگیری از تعریق پا بهترین گزینه محسوب می شوند؛ زیرا راحت و خنک هستند.

مهم ترین اکسسوری های قابل استفاده در این فصل کلاه های لبه دار برای حفاظت از سر در برابر نور خورشید و عینک آفتابی برای محافظت از چشم ها در برابر تابش نور مستقیم خورشید است.

تا حد امکان از لباس هایی با پارچه های تنفس پذیر مانند: نخ، پنبه یا لاکرا استفاده کنید، تا به تبخیر تعریق شما کمک کرده و هنگام فعالیت حس راحتی بیشتری داشته باشید.

استایل مناسب طبیعت گردی و پیاده روی در فصول سرد سال

معمولا فصول سرد سال، برف، باران و بادهای شدیدی به همراه دارد. استفاده از لباس های مقاوم در برابر عوامل جوی حائز اهمیت است. از جمله لباس های مناسب برای طبیعت گردی و پیاده روی در فصل سرد سال شامل: لباس هایی با عایق حرارتی، کفش های ضدآب، دستکش و کلاه می شود، که از شما در برابر سرما و برف و باران محافظت می کند.

در فصل زمستان از تکنیک لایه لایه ای استفاده کنید. انتخاب یک لباس بیسیک و یک لایه میانی گرم به همراه یک ژاکت یا پلیور ضخیم به عنوان لایه بیرونی به عنوان یک محافظ عمل می کند.

از کلاه های گرم، دستکش های عایق حرارت و کفش های ضدآب و گرم برای استایل مناسب پیاده روی در فصول سرد سال استفاده کنید.

اگر به منطقه ای با وزش شدید باد می روید، در استایل خود از لباس ها و پوشش های ضد باد مانند: روپوش ها و کاپشن های ضد باد استفاده کنید.

علاوه بر این استفاده از لباس های ضدآب به عنوان یک محافظ عمل کرده و در فصول سرد سال حس راحتی بیشتری در افراد ایجاد می کند.

در روزهای سرد سال استفاده از رنگ های تیره توصیه می شود؛ زیرا نور خورشید را به خود جذب کرده و گرما را حفظ می کند. این موضوع ظاهر شما را در روزهای سرد بهبود می بخشد.

استفاده از اکسسوری هایی مانند: شال گردن گرم، جوراب های پشمی و… برای پیاده روی در فصل پاییز و زمستان ضرورت دارد.

ویژگی های استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی 

نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب پیاده روی و طبیعت گردی

یکی از عوامل مهم در انجام فعالیت های مفیدی همچون: پیاده روی، انتخاب لباس و کفش مناسب به شمار می رود. برای داشتن استایل مناسب پیاده روی نکات مهمی وجود دارد، که در قسمت زیر به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

جنس لباس

هنگام خرید لباس برای پیاده روی و طبیعت گردی، جنس لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. لباس هایی با تنفس پذیری و مقاومت بالا در برابر رطوبت را انتخاب کنید؛ زیرا این لباس ها از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و به خنک نگهداشتن بدن کمک می کند. از جمله این جنس ها می توان به: نخ، فلامنت و لاکرا اشاره کرد.

سایز لباس

لباس هایی را انتخاب کنید، که نسبت به اندازه و تناسب آن با فرم بدن خود اطمینان دارید. در صورت مناسب بودن لباس حرکت و انجام چنین فعالیت هایی راحت تر خواهد بود و از احتمال بروز آسیب حین حرکت جلوگیری می کند. 

مقاوم بودن در برابر آب و باد

استایل مناسب برای پیاده روی و طبیعت گردی باید مناسب با فصل مورد نظرتان باشد؛ به عنوان مثال: اگر قرار است این فعالیت ها را زیر باد یا باران انجام دهید، باید لباس های ضد باد و ضدآب را انتخاب کنید، تا از شما محافظت کند.

ویژگی های ایمنی

در صورتی که قصد پیاده روی یا طبیعت گردی در محیط های خطرناک و شرایط  نامساعد را دارید، مطمئن شوید تا لباس انتخابی از ویژگی ها و امکانات مورد نیازتان برخوردار باشد.

خصوصیات اضافی لباس

استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی باید قابلیت هایی متناسب با نیازهایتان داشته باشد. از جمله این قابلیت ها می توان به: جیب های مناسب، زیپ های تنظیمی و بندهای قابل تنظیم اشاره کرد.

نظافت و مراقبت لباس 

شستشو و نگهداری آسان لباس از جمله ویژگی های استایل مناسب طبیعت گردی و پیاده روی محسوب می شود؛ زیرا ممکن است این لباس ها در محیط های طبیعی با گرد و غبار و خاک آلوده شوند، پس انتخاب لباس هایی که از قابلیت شستشو و خشک شدن سریع برخوردار هستند، اهمیت بالایی دارد.

ویژگی های استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی 

جمع بندی پایانی

آشنایی با استایل مناسب پیاده روی و طبیعت گردی برای افرادی که پوشش خود را متناسب با موقعیت مورد نظر انتخاب می کنند، اهمیت بالایی دارد. در داشتن استایل مناسب طبیعت گردی و پیاده روی جنس لباس، سایز لباس، قابلیت های آن و… تاثیر بسزایی دارد، که در این مقاله تمامی موارد مورد بررسی قرار گرفت.