با نحوه شستن انواع سوتین آشنا شوید.

شستن سوتین

شستن سوتین، از آنجایی که لباس های پیچیده با انواع قطعات و بافت پارچه متفاوت هستند؛ باید به روش کاملا اصولی و صحیح صورت پذیرد. برخی از آنها نیز از ظرافت خاصی برخوردار می باشند. مهم است که شما قواعد مربوط به حفظ و نگهداری از سوتین خود را بدانید. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز شستن سوتین به صورت کاملا صحیح آشنا کنیم.

سوالات زیر ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد با جواب دادن به آنها می توانید لباس های زیر خود را تا مدت طولانی داشته باشید و آنها را بپوشید.

چند بار باید سوتین های خودم را بشوییم؟

به عنوان یک طراح لباس زیر بانوان، یکی از سوالات رایجی که از من می پرسند این است که “سوتین های خودم را باید چند بار بشویم؟” تقریبا هر وقت که من جواب این سوال را گفتم؛ همه با تعجب به من نگاه کردند.

جواب من این است. اگر می خواهید که به مدت طولانی این لباس های خاص خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید، باید آنها را بعد از هر بار استفاده و در پایان روز بشویید. یا حداقل بعد از هر دو بار پوشیدن (دو روز) باید شستشو دهید. بعد از هر بار شستن سوتین باید بگذارید که  کمی استراحت کنند تا شکل و فرم شان به موقعیت عادی خودشان برگردد.

حالا باز خواهید پرسید که چرا اینقدر زیاد باید آنها را بشوییم؟ زیرا شورت و سوتین مستقیما با پوست بدن شما در ارتباط است. این یعنی اینکه همیشه در حال جذب روغنهای بدن، عرق، لوسیون ها، عطرها و حتی سلولهای پوست تان می باشد. الاستیک که ماده اصلی بندهای سوتین است (و گاهی اوقات در لبه های داخلی کاپ ها مخصوصا در سوتین بدون بند)، زمانی که در طولانی مدت در معرض این عناصر قرار بگیرد؛ واکنش خوبی را از خود (واکنش شیمیایی) نشان نمی دهد.

به مرور زمان، اگر به صورت مرتب شسته نشوند، این مواد توانایی کشش و انقباض بندها (الاستیک) را کاهش می دهند. نحوه شستن سوتین صحیح، تنها راه حلی است که می توان با آن این مواد را از بین برد. پس از شستن های مناسب، الاستیک نیز می تواند به وظیفه، یعنی سفت نگه داشتن سینه بند، به خوبی عمل کند.

حال در اینجا سوال بعدی مطرح می شود. طرز صحیح شستن سوتین من چگونه است؟

چگونه باید سوتین های خودم را بشوییم؟

من با مهمترین مورد یعنی نشستن لباس زیر با ماشین لباسشویی، شروع می کنم. می دانم که خیلی روش آسان و راحتی است، مخصوصا وقتی که قرار باشد آنها را بعد از هر بار استفاده بشویید. اگر می خواهید که همیشه در حال هزینه کردن برای خرید سوتین باشید، حتما آنها را با ماشین لباسشویی بشویید. وقتی با دست بشویید، سینه بندتان شکل و فرم متناسب خود را حفظ می کند.

سوتین ها دارای طراحی ظریف و دقیقی هستند. همانطور که می دانید و دیده اید اکثر آنها دارای سیم و فنر برای نگهداری و شکل دادن به سینه ها می باشند. هنگامی داخل لباسشویی بگذارید (حتی اگر در محفظه مخصوص و با درجه خیلی کم) باز هم فشار آب و چرخش های زیاد، می تواند فنرها را بپیچاند و از جا در بیاورد. بند ها نیز خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند.

شستن سوتین در ماشین لباسشویی امری غلط است. باید آنها را با دست بشویید و بگذارید کمی خیس بخورند. زیرا سرشار از روغن و لکه های نامعلوم می باشند. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و هرگز از سفید کننده استفاده نکنید. اگر دارای یک لکه ای هستند که مشخص می باشد؛ می توانید آن لکه ها را با صابون ملایم و آب سرد یا ولرم کمی بمالید؛ سپس بگذارید برای چند لحظه کمی خیس بخورد.

مراحل شستن سوتین بصورت دستی

ابتدا یک لگن بزرگ را پر از آب نیمه گرم یا همان ملایم کنید و سپس مقدار مناسبی از مواد شوینده ملایم مانند شامپو، صابون مایع و مواد شوینده فاقد آنزیم و مواد الکی را داخل لگن بریزید. حدودا به میزان 1 قاشق چایخوری تا 1 قاشق غذاخوری. در صورتی که در خانه هیچ ماده شوینده ملایم ندارید به روش زیر تهیه کنید:

داخل یک فنجان آب گرم به میزان یک قاشق چایخوری شامپو و 1 الی 12 قطره روغن اسطوخودوس و یا گل بابونه را به آب گرم اضافه کنید.

وقتی که مواد شوینده را اضافه کنید با دستتان در آب حل کنید و آب را هم بزنید تا کف کند. سوتین ها را براساس رنگ بندی داخل آب قرار دهید سعی کنید رنگ های روشن و مشابه را باهم بشویید و رنگ های تیره را به دلیل پس دادن رنگ جداگانه بشویید. البته سوتین های با جنس پلاستیک و مصنوعی رنگ پس نمی دهند و با خیال راحت آنها را بشویید و بیشتر سوتین های نخی مساله رنگ گیری دارند.

اججازه سوتین ها به مدت یک ربع در آب بمانند و خیسانده شوند چونکه سوتین ها روغن و عرق بدن را به خود جذب می کنند و برای پاک شدن نیاز به زمان دارند. سوتین ها را در آب بچرخانید با فشار ملایم بچلانید و با خالی کردن آب کثیف آب تمیز داخل لگن بریزید.

این رحله چند بار تکرار کنید تا آب تمیز را ببینید. برخی از سوتین ها کثیف نیاز است که یک ساعت در آب خیسانده شوند. برای خشک کردن سوتین را بین حوله تمیز بگذارید و کمی فشار دهید تا رطوبت گرفته شود. برای اینکه سوتین حالت و فرمش را از دست ندهد از چلاندن و فشردن زیاد خودداری کنید.

روش شستن سوتین,شستن سوتین,شستن سوتین در ماشین لباسشویی,

چگونه باید سوتین های خودم را خشک کنم؟

نکته اصلی و مهم در مرحله پایانی، یعنی خشک کردن این است که؛ استفاده از حرارت برای خشک کردن باعث از بین رفتن ماده الاستیکی موجود در سوتین، می گردد. همیشه سعی کنید که لباس زیرهای خودتان را در یک جای خشک و در معرض نور خورشید، خشک کنید. حتما آنها را صاف پهن کنید تا فرم اصلی خودشان را از دست ندهند.

نکته اصلی این است: استفاده از خشک کن، الاستیک موجود در سوتین های شما (در هر قسمت از لباس زیر) را از بین می برد؛ صرف نظر از درجه حرارتی که تنظیم کرده اید. سوتین مجلسی نیز دستورالعمل خاص برای شستن دارند که بصورت اتیکت بر روی محصول چسبانده شده است. این مدل سوتین های مجلسی را نیز باید با دست و به آرامی بشویید و از چلانده شدن آنها خودداری کنید.

طرز شستن سوتین,طرز صحیح شستن سوتین,نحوه شستن سوتین,