مراقبت از مو در فصل سرما

مراقبت از مو در فصل سرما

همانطور که می دانید موها نقش مهمی در زیبایی دارند. رسیدگی به موها و حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. فصلی که در آن قرار دارید، از جمله نکاتی است که در مراقبت از مو باید به آن توجه داشته باشید. در فصل سرما، مو نیز مانند پوست نیاز به مراقبت دارد. عواملی همچون: سرما، خشکی هوا، وزش بادهای سرد، الکتریسیته ساکن و گرمای مصنوعی داخل خانه در خشک شدن موها تاثیرگذار است.

بهتر است بدانید روش های مراقبت از مو در هوای گرم و مرطوب، تفاوت زیادی با هوای سرد و خشک دارد. در صورتی که نسبت به مراقبت از مو در فصل سرما شناختی ندارید، تا انتها همراه ما باشید.

روش های مراقبت از مو در فصل سرما چیست؟

روش های مراقبت از مو در فصل سرما چیست؟

درصد زیادی از افراد با شروع فصل سرما دچار ریزش مو می شوند. بهتر است بدانید سرما از رشد موها جلوگیری کرده و به فولیکول های مو آسیب می رساند؛ زیرا هنگام خروج از خانه رطوبت موها کاهش یافته و همین موضوع موجب می شود تا در فصل سرما از درخشش موها کاسته شود. برخی نکات مراقبت از مو در فصل سرما شامل موارد زیر است:

از شستشو روزانه موها بپرهیزید

اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است، که شستشوی روزانه نمی تواند از موهایتان مراقبت کند، بلکه به آن ها آسیب می رساند. شستشوی روزانه موجب خشک شدن موها شده و رطوبت آن را از بین می برد. رطوبت نقش موثری در مراقبت از کوتیکول های موی سر دارد؛ به همین دلیل بهتر است در فصل سرما تنها 2 الی 3 بار در هفته موهای خود را بشویید. 

از روغن های طبیعی غافل نشوید

تعادل میان میزان رطوبت و چربی موها در فصول سرد سال از بین می رود. می توانید برای برقراری این تعادل از نرم کننده های طبیعی مانند روغن های مفید استفاده کنید. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای مراقبت و جلوگیری از خشکی موها به شمار می رود. تنها کافیست چند قطره از روغن مورد نظر را روی پوست سر بزنید و سپس با انگشتان خود ماساژ دهید. در نهایت می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از نرم کننده ها را فراموش نکنید

استفاده از نرم کننده ها یکی از روش های مراقبت از مو در فصل سرما به شمار می رود. هفته ای دو بار استفاده از یک نرم کننده ملایم برای انتهای موها توصیه می شود. البته موهای خشک به نرم کننده قوی تری نیاز دارند. پس از استفاده از نرم کننده ها اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی موها باقی بمانند، سپس شستشوی موهایتان را انجام دهید.

روش های مراقبت از مو در فصل سرما چیست؟

از شامپو بچه استفاده کنید

در فصل سرما از شامپوهایی که دارای مواد شیمیایی و چربی کمتری هستند، استفاده کنید. شامپو بچه یکی از بهترین شامپوها و مکمل نرم کننده محسوب می شود، که هر دو آن ها باید در هر استحمام مورد استفاده قرار گیرند.

ماساژ مو و کف سر توصیه می شود

یکی دیگر از روش های مراقبت از مو در فصل زمستان ماساژ مو و کف سر شناخته می شود. با ماساژ سر جریان حرکت خون تقویت می شود و به جذب مواد مغذی توسط فولیکول های مو کمک می کند. در صورتی که هنگام ماساژ از روغن های طبیعی استفاده کنید، تاثیرات آن افزایش می یابد. توصیه می شود ماساژ را 10 دقیقه پیش از خواب انجام دهید.

با آب گرم دوش بگیرید

در فصل سرما از دوش آب گرم بپرهیزید و از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم به کوتیکول های مو آسیب رسانده و موجب افزایش ریزش موها می شود.

استفاده از ماسک مو ضرورت دارد

از دیگر روش های مراقبت از موها می توان به استفاده از محصولات مراقبت از مو اشاره کرد. معمولا در فصل زمستان افراد برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده می کنند. استفاده از سشوار موجب افزایش خشکی و شکنندگی موها می شود. علاوه بر این براشینگ نیز موجب آسیب موها می شود.

برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است از ماسک موهای مراقبتی یا اسپری های محافظ مو استفاده کنید، تا به صورت محافظ عمل کرده و از آسیب رسیدن به موها جلوگیری شود.

با موی خیس بیرون نروید

موهای خیس و مرطوب آسیب پذیرتر از موهای خشک هستند. زمانی که با موی مرطوب بیرون می روید، رطوبت موجب یخ زدن و در نهایت شکنندگی موها می شود. در صورت استفاده از سشوار از دمای پایین آن استفاده کنید.

از کلاه استفاده کنید

با استفاده از کلاه، موها در برابر سرما و خشکی در امان خواهند ماند؛ در نتیجه رطوبت موها حفظ شده و دچار خشکی و شکنندگی نمی شوند.

روش های مراقبت از مو در فصل سرما چیست؟

جمع بندی پایانی

مراقبت از مو در فصل سرما در درخشندگی، شادابی و سلامت موها تاثیرگذار است؛ به همین دلیل برای داشتن موهایی سالم، زیبا و شاداب آشنایی با روش های مراقبت از مو در روزهای سرد سال ضرورت دارد، که در این مقاله تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادیم.