بهترین مدل موها برای انواع فرم صورت

بهترین مدل موها برای انواع فرم صورت

یکی از موارد بسیار مهم در زیبایی و جذابیت خانم ها مدل مو به شمار می رود، که خانم ها باید بر اساس فرم صورت خود مناسب ترین مدل ها را انتخاب کنند. در صورتی که مدل موی مناسبی مدنظر نداشته باشید، بخشی از زیبایی و جذابیت استایل خود را از دست خواهید داد، پس فراموش نکنید انتخاب مدل مو اهمیت بسیار بالایی دارد.

در نظر داشته باشید که به کار بردن برخی از تکنیک ها ساده، اما به شدت تاثیرگذار است و می توان به کمک آن ها ظاهر شیک و زیبایی برای خود به ارمغان آورد.

در این مقاله قصد داریم به شناخت مدل موهای مناسب انواع فرم صورت اشاره کنیم، پس در صورتی که به جذابیت و زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهید، تا انتها همراه ما باشید.

چرا فرم صورت در انتخاب مدل مو تاثیرگذار است؟

چرا فرم صورت در انتخاب مدل مو تاثیرگذار است؟

تمامی خانم ها به دنبال مدل مویی هستند که علاوه بر ویژگی های خوب، عیوب آن ها را پنهان سازد. در حال حاضر مدل موهای متنوعی وجود دارد و همین موضوع موجب شده است که انتخاب یکی از مدل ها کار دشواری باشد. علاوه بر این افراد از مدل های ترندی و مد پیروی می کنند و به انتخاب مدل های فصلی، جدید و ترندی علاقه مند هستند.

البته برخی از خانم ها مدل مویی را بر سر یک سلبریتی یا فرد معروفی می بینند، اما پس از اجرا بر روی خود، نتیجه دلخواهی مشاهده نخواهند کرد..

علت بروز چنین اتفاقی عدم هماهنگی مدل مو با شکل و فرم صورت است، که برخی از خانم ها به چنین مواردی بی اهمیت هستند.

توصیه می شود پیش از اقدام به کوتاهی مو و رفتن به آرایشگاه، فرم چهره خود را بشناسید؛ زیرا هر فرم صورت، مدل موی مناسب خود را داشته و به زیباترین شکل ممکن دیده می شود.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

روش های مختلفی برای تشخیص فرم صورت وجود دارد. به کمک ساده ترین روش تنها کافیست موهای خود را در قسمت بالا جمع کنید تا صورت تان به خوبی دیده شود. سپس در مقابل آینه قرار گرفته و صورت خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

در مقابل آینه خطوط صورت را با یک مداد یا رژ لب بکشید. در انتها خطوط را به یکدیگر متصل کنید تا فرم اصلی صورتتان مشخص شود.

در روش دیگر تشخیص فرم صورت خود می توانید از یک متر استفاده کنید و پس از اندازه گیری قسمت های فک، پیشانی و گونه ها، آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

صورت هایی با طول و عرض یکسان، دارای فرم صورت گرد یا مربع هستند.

اگر اندازه پیشانی نسبت به طول فک و چانه کمتر باشد، فرم صورت مستطیلی است.

در صورتی که پیشانی کوچکی دارید و پس از آمدن به بخش فک فرم صورت پهن تر می شود، صورت شما شکل مثلثی دارد.

مدل موی مناسب زنانه برای هر یک از فرم صورت

صورت های گرد

معمولا صورت های گرد هیچ خطوط برجسته ای ندارند و طول و عرض صورت آن ها با یکدیگر برابر است. این فرم صورت ها معمولا جوان تر به نظر می رسند.

برای صورت های گرد مدل موی دم اسبی گزینه مناسبی محسوب می شود. علاوه بر این انتخاب مدل موهای پسرانه با حجم در پشت یا بالا مانند مدل موی مایلی سایرس پیشنهاد می شود. برای افزایش طول چهره این افراد انتخاب مدل موی باب کوتاه و صاف با چتری های زاویه دار ایده آل خواهد بود.

با کوتاه کردن موهای خود تا زیر فک، صورتی کشیده تر خواهید داشت. البته مدل موهای چتری زاویه دار نیز پهنای صورت شما را پنهان می کند.

صورت های مربعی

برای جذابیت و زیبایی بیشتر افراد با صورت های مربعی شکل بهتر است موهای بلند خود را در اطراف چانه احاطه کنید. مدل موی باب یا مصری برای افراد با فرم صورت مربعی مناسب نیست، زیرا توجه اطرافیان را به سمت فک جلب می کند.

این افراد باید از برش های کاملا صاف و متقارن بپرهیزند؛ زیرا زاویه فک بیشتر نمایان می شود. مدل موی کوتاه به این افراد پیشنهاد نمی شود؛ زیرا ظاهری مردانه به آن ها می بخشد. علاوه بر این از بستن مدل موی دم اسبی نیز بپرهیزید.

این افراد باید مدل موهای صاف، موج دار، فر یا موج پهن را انتخاب کنند تا به پنهان شدن زاویه فک آن ها کمک کند. باب بلند با چتری های کناری یکی از بهترین مدل موها برای این افراد به شمار می رود.

مدل موی مناسب زنانه برای هر یک از فرم صورت

صورت های مستطیلی

در فرم صورت مستطیلی خطوط فک، استخوان گونه و پیشانی به یک اندازه است. زاویه فک این افراد کاملا برجسته و واضح است و جذابیت بسیار بالایی دارد. برای دیده شدن زاویه فک بهتر است از مدل موی باب کوتاه و چتری نامنظم استفاده کنید.

در صورتی که دوست ندارید تا زاویه های چانه دیده شود، می توانید مدل موی کاملا بلند و مستقیم را انتخاب کنید، تا خطوط صاف و واضح صورت از بین برود. مدل موی فر به این افراد پیشنهاد نمی شود؛ زیرا موجب عریض تر دیده شدن صورت می شود. از مدل موهایی همچون چتری و مدل های نامرتب که تاکید بیشتری بر زوایای صورت دارند، دوری کنید.

صورت های بیضی

افرادی که صورت بلند و کشیده ای دارند و خط فک و چانه باریک تر از استخوان گونه است، در دسته صورت های بیضی شکل قرار می گیرند.

این خانم ها خوش شانس هستند؛ زیرا تقریبا تمامی مدل موها برای آن ها مناسب است. این افراد می توانند مدل موی کوتاه و جذابی مانند ریحانا داشته باشند.

مدل موی انتخابی این خانم ها باید خطوط صورت را کاملا برجسته نمایان کند، پس انتخاب مدل موهای صاف و بلند بدون لایه یا چتری را فراموش کنید.

زنانه ترین فرم صورت، مدل بیضی محسوب می شود، که مدل موهای کوتاه مانند پیکسی انتخاب مناسبی هستند. بین چانه تا شانه ایده آل ترین طول مو برای این افراد است.

صورت های لوزی یا الماسی 

افرادی که دارای خط چانه و پیشانی کوچکتری نسبت به استخوان گونه هستند، فرم صورت لوزی یا الماسی دارند. میزان زیادی از مو بر روی تاج سر یا چتری های بسیار بلند، به کوچک تر دیده شدن صورت منجر می شود، اما مدل های سبک تر، شیک تر و جذاب تر نمایان می شوند.

میزان گونه افراد در فرم صورت الماسی زیاد است؛ به همین دلیل توصیه می شود از انتخاب مدل موهایی که تا گونه می رسند، بپرهیزید. چهره الماسی این افراد با انتخاب مدل موی باب لایه ای تا چانه و یا کمی بلندتر بسیار نرم و زیبا خواهد شد. تقریبا برای این فرم صورت تمامی مدل موهای بدون زاویه مستقیم مناسب خواهد بود.

صورت های قلبی

زیباترین فرم های صورت به حالت های قلبی معروف هستند. اگر دارای چانه ای باریک و پیشانی پهن هستید؛ در دسته افراد با فرم صورت قلبی قرار می گیرید. صورت های قلبی دارای پیشانی برجسته و گونه هایی رو به بالا هستند. 

در صورتی که به دنبال روش هایی برای متعادل سازی و کمتر کردن فرم قلبی هستید، انتخاب مدل مو تا قسمت شانه بسیار مناسب است. خط موی افراد با فرم صورت قلبی به شکل V است، پس به این موضوع توجه داشته باشید، که موها از کدام جهت به راحتی کج می شوند. در نظر داشته باشید که انتخاب چتری های کوتاه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

صورت های مثلثی رو به بالا

اگر دارای پیشانی باریک و فک نسبتا پهن هستید، صورتی شبیه به مثلث که نقطه آن به سمت بالاست دارید. شما باید خصوصیات برجسته فرم صورت خود را به حداقل رسانده و موارد محو شده را بیشتر نمایان کنید. این افراد باید تا حد امکان از میزان مربع بودن فک خود کم کرده و به حجم بالای سر یا پیشانی خود بیفزایند.

مدل موهایی که در قسمت پیشانی حجیم و پر هستند، به عریض شدن این قسمت کمک می کنند. علاوه بر این مدل موهای مواج و فر زاویه ای نرم به قسمت های پایینی صورت می بخشند.

به این افراد مدل موی چتری پیشنهاد نمی شود؛ زیرا منجر به پنهان شدن کامل پیشانی می شود. در صورتی که به مدل موهای چتری علاقه مند هستید، بهتر است چتری های بلند و نامتقارن را انتخاب کنید.

توصیه می شود از برش های مربعی و صاف در قسمت پایینی مو بپرهیزید.

صورت های مثلث معکوس

افرادی که پیشانی عریض و پهن داشته و فک و چانه ای باریک و ظریف دارند، در دسته فرم صورت مثلثی معکوس قرار می گیرند. در هر دو نوع فرم صورت مثلثی، شکل گونه ها محو است. افرادی که دارای صورت های مثلثی هستند شباهت زیادی به مدل های قلبی دارند.

در این مدل مثلثی باید از پهنای پیشانی کم کرده و به حجم چانه و فک اضافه کرد، تا تعادل و تناسب کافی ایجاد شود.

مدل مویی با برش های بلند تا پایین گردن یک انتخاب ایده آل برای این افراد است. البته انواع مدل های چتری نیز مناسب بوده و طرفداران چتری می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند.

اگر طرفدار موهای کوتاه هستید، مدل موهایی را انتخاب کنید که کاملا صاف نباشند و در قسمت فک به تمام برسند.

صورت های ذوزنقه ای یا گلابی شکل

افرادی که پیشانی کوتاه و فک پهن و مربعی دارند، به فرم ذوزنقه ای یا گلابی شکل شناخته می شوند. در این فرم زاویه ها تا حدودی شبیه به فرم مربعی است؛ به همین دلیل مدل موهایی که در قسمت چانه یا فک، بیش از حد پهن می شوند یا موهایی که کاملا صاف و مستقیم هستند، پیشنهاد نمی شود.

برای این افراد موهای باب یا مصری زمانی مناسب هستند که از طرفین در اطراف گوش کمی بلندتر باشند، تا قسمت بالایی سر را نرم تر جلوه دهند.

مدل موی مناسب زنانه برای هر یک از فرم صورت

جملات پایانی

ما در این مطلب به کلیه قوانین انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت اشاره کردیم. در صورتی که این قوانین شما را محدود کرد، می توانید بر اساس سبک استایل و شخصیت خود مدل موی مناسبی انتخاب کنید.

کوتاهی مو را محدودیت ندانید؛ زیرا آن ها مجددا رشد خواهند کرد، پس بر اساس علاقه و فرم صورت خود انواع برش ها را تجربه کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برایتان مفید و تاثیرگذار بوده باشد.