روشهای تقویت موهای دکلره شده

روش های موثر برای ترمیم مو پس از دکلره

دکلره کردن مو در خانه و آرایشگاه اهمیتی ندارد. بسیاری از محصولات روشن کننده مو حاوی دکلره هستند. در حال حاضر هنوز هم با گذشت مدت زمان طولانی و تولید محصولات متنوع، دکلره به عنوان یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن رنگدانه های مو مورد استفاده قرار می گیرد.

خشکی، سوختن و افزایش حالت کشسانی موها از مشکلاتی است که پس از انجام دکلره برای بسیاری از خانم ها به وجود می آید.

تقویت موهای دکلره شده دغدغه بسیاری از خانم ها محسوب می شود. در ادامه مقاله قصد داریم به روش های تاثیرگذار ترمیم مو پس از انجام دکلره اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

تقویت موهای دکلره شده

بهترین روش های ترمیم مو پس از دکلره کدام است؟

استفاده از دکلره یکی از روش های رنگ کردن مو به شمار می رود، که عوارض بسیار بالایی به همراه دارد. دکلره ماده ای تهاجمی شناخته می شود که برای از بین بردن رنگ مو، پروتئین های آن را از هم جدا کرده و سپس تجزیه می کنند.

همین موضوع موجب ضعیف تر و سبک تر شدن تارهای مو می شود. در واقع شکستگی، خشک شدن و وز شدن تنها بخش کوچکی از عوارض دکلره کردن مو به شمار می رود.

استفاده از ماسک موهای مناسب

از مهم ترین دلایل خشک و وز شدن موها می توان به تخریب کوتیکول های مو طی انجام آن اشاره کرد. کوتیکول به لایه ای گفته می شود که رطوبت مو را حفظ کرده و در صورت بازسازی موهایتان نرم و لطیف می شود.

یکی از بهترین روش ها برای بازسازی مو و ترمیم کوتیکول ها استفاده از ماسک موهای مناسب به شمار می رود. استفاده از ماسک مو مناسب در حفظ رطوبت و براقیت موها تاثیرگذار است.

روغن تراپی موها

روغن تراپی از دیگر روش های تاثیرگذار برای ترمیم موهای دکلره شده به شمار می رود. به عنوان مثال می توانید چند قطره روغن زیتون را به موهایتان بزنید و سپس به وسیله انگشتان خود ماساژ دهید.

از دیگر روغن هایی که می توانید برای ترمیم موهای خود مورد استفاده قرار دهید می توان به روغن نارگیل، روغن بادام و روغن آرگان اشاره کرد.

پس از استفاده از روغن های مورد نظر نیم ساعت اجازه دهید تا به تمامی تارهای مو نفوذ کرده و سپس آن را شستشو دهید.

برای نتیجه بهتر روغن تراپی موها یک بار در ماه توصیه می شود.

محافظت از موها در برابر آفتاب

موها پس از انجام دکلره نسبت به حرارت و نور آسیب پذیر هستند، به همین دلیل بهتر است در برابر نور خورشید از موهای خود محافظت کنید. نور خورشید به تارهای مو آسیب بسیار زیادی وارد می کند.

استفاده از ماسک موهای خانگی

یکی دیگر از راه ها برای تقویت موها پس از دکلره استفاده از ماسک موهای خانگی محسوب می شود. از ماسک موهای تاثیرگذار برای ترمیم موها می توان به آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ اشاره کرد، که نرمی و حالت ارتجاعی را به موها باز می گرداند.

می توانید به راحتی و با کمترین لوازم موجود در آشپزخانه ماسک موی مناسب موهایتان را مورد استفاده قرار دهید. استفاده دو الی سه بار در هفته از ماسک های خانگی تاثیر بسزایی در نرمی و ترمیم موهایتان خواهد داشت.

استفاده از نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی

در تمامی فروشگاه های آرایشی و بهداشتی نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی موجود هستند، که در ترمیم موها پس از دکلره تاثیر بسزایی دارند.

برخی از نرم کننده ها غلیظ هستند و نیاز به آبکشی دارند، اما نوع دیگری نیز موجود است که به صورت اسپری بوده و به آکشی نیازی ندارند. این نرم کننده ها پیش از خروج از خانه و پس از خشک شدن موها قابل استفاده هستند.

تنها کافیست دستورالعمل موجود روی بسته بندی محصول را مطالعه کرده و محصولاتی که دارای آبرسان هستند را انتخاب کنید.

محصولات دارای آبرسان ساختار کراتین آسیب دیده مو را ترمیم کرده و به از بین بردن آسیب های ایجاد شده کمک می کند.

عدم استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مو

همانطور که گفته شد موهای دکلره شده خشک و شکننده بوده و در برابر ابزارهای حالت دهنده حرارتی آسیب پذیر هستند.

برای پیشگیری از آسیب های بیش از حد مو پس از دکلره تا حد امکان از ابزارهایی مانند: سشوار و انواع دستگاه های حرارتی مو استفاده نکنید.

پس از گذشت مدت زمانی که موها به حالت قبل بازگشت می توانید از این ابزارآلات استفاده کنید، اما بهتر است تعداد دفعات آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال می توانید حداکثر یک یا دو بار در هفته از این ابزار استفاده کنید.

تقویت موهای دکلره شده

کاهش مقدار مصرف شامپو

پس از انجام دکلره چربی های طبیعی مو از بین می رود، پس بهتر است تا زمانی که فولیکول های مو ترمیم می شود، تعداد دفعات استفاده از شامپو و شستشوی مو را کاهش دهید.

شستشوی 1 الی 2 بار در هفته موها را در وضعیت بهتری قرار می دهد.

شستشوی موها با آب سرد

برای شستشوی موهای آسیب دیده به وسیله دکلره، نباید از آب گرم استفاده کرد. بخار آب گرم موجب باز شدن کوتیکول های مو می شود و در نتیجه آسیب بیشتری به تارهای مو وارد می شود.

توصیه می شود هنگام شستشوی موها درجه حرارت آب را کاهش دهید. بهتر است از آب ولرم با دمای ملایم استفاده کنید.

بهتر است بدانید در صورتی که طی شستشو موهایتان از آب سرد استفاده کنید، در حفظ رطوبت موهایتان تاثیرگذار است.

نوک گیری موها

توصیه می شود از نوک گیری برای احیای موهای دکلره شده استفاده کنید. کوتاه کردن 5 الی 10 سانتی متر از موها بهترین روش برای احیای موهای آسیب دیده به شمار می رود.

این کار هم به از بین رفتن موخوره کمک می کند و هم حس سبکی در موها ایجاد می کند.

شانه زدن در زمان خیس بودن موها

موهای دکلره شده به دلیل خشکی زیاد مستعد گره خوردن هستند. برای پیشگیری از گره خوردن موها توصیه می شود از یک شانه دندانه درشت یا یک برس خیس با دندانه های منعطف استفاده کنید.

استفاده از آب پیاز

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما طبق مطالعات انجام شده آب پیاز تاثیر بسزایی در رشد مجدد موها دارد. برای این کار تنها کافیست پیاز را رنده کرده و آب آن را روی سرتان بمالید و ماساژ دهید.

پس از 15 دقیقه می توانید موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

نحوه بستن موها

محکم بستن موها به شکل دم اسبی، فشار زیادی به ریشه موها وارد کرده و این کار موجب شکستگی بیشتر موها می شود. بهتر است تا حد امکان موها را باز گذاشته و از محکم بستن آن خودداری کنید.

خشک کردن موها در معرض هوا

از حوله و سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید؛ زیرا به کوتیکول های مو آسیب می رساند. تا مدت ها برای خشک کردن موهایتان از هوای طبیعی استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شوند.

دقت نسبت به کلر آب

دکلره موجب ضعیف شدن تارهای مو می شود و کلر این مشکل را تشدید می کند و منجر به ضعیفی بیشتر موها می شود.

بهتر است بدانید گاهی کلر رنگ موها را نیز تغییر داده و به زرد، سبز یا نارنجی متمایل می کند.

برای پیشگیری از آسیب های بیشتر موها بهتر است پیش از ورود به استخر یا هرجایی که حاوی کلر است، موهای خود را با آب سرد شستشو دهید.

چند وقت یک بار امکان دکلره کردن مو وجود دارد؟

دکلره کردن مکرر آسیب های جبران ناپذیری به موها وارد می کند. اگر قصد انجام این کار را دارید، توصیه می شود دو ماه یک بار موهای خود را دکلره کنید؛ زیرا در کوتاه تر از این زمان فرصتی برای ترمیم موهایتان وجود نخواهد داشت.

در صورتی که زمان دکلره کردن ریشه موهایتان فرا می رسد، بهتر است از دکلره تنها برای قسمت ریشه استفاده کنید و از انجام این کار برای تمامی قسمت های موی سر بپرهیزید؛ زیرا موجب ریزش و شکستگی موها می شود.

تقویت موهای دکلره شده

سخن پایانی

در این مقاله به عوارض دکلره کردن مو و روش های ترمیم پس از آن اشاره کردیم. در صورتی که قبل و بعد از انجام این کار از موهایتان مراقبت نکنید، عوارض جبران ناپذیری به موهایتان وارد می شود. امیدواریم نکات گفته شده برایتان مفید بوده باشد و بتوانید شادابی، لطافت و سلامت موهای خود را بازگردانید.