معیارهای زیبایی زنان در جهان

معیارهای زیبایی زنان در جهان

معیار زیبایی زنان در جهان، متنوع بوده و به دلایل فرهنگی اجتماعی از تفاوت های بالایی برخوردار است. در برخی از کشورها استانداردهای زیبایی به عوامل مختلفی همچون: فرهنگ، تاریخ، مذهب، رسوم و آرمان های اجتماعی بستگی دارد. البته در سایر کشورها نیز می توان از معیار زیبایی زنانه به قد بلند و لاغر، اندام ظریف و منحنی اشاره کرد. البته جای تعجب وجود ندارد، که هر کشور استانداردهای زیبایی خاص خود را داشته، که نسبت به سایر کشورها متمایز است. در این مقاله قصد داریم به معیار زیبایی در جهان بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

استاندارد زیبایی زنان در کشورهای مختلف

تمامی کشورها از معیارهای زیبایی مختلفی برخوردار هستند، که برخی از آن ها شامل موارد زیر است: 

معیار زیبایی زنان در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی پوستی صاف و سفید، چشمانی درشت و پلک هایی بلند، لب هایی پر و بینی هایی باریک و کوچک از معیار زیبایی زنان محسوب می شود.

معیار زیبایی زنان در جهان

معیار زیبایی زنان در برزیل

در برزیل بدنی سالم و تناسب اندام، پوستی برنز و ابروهایی پرپشت، موهایی بلند و بلوند و پر بودن باسن و سینه اهمیت بالایی داشته و از استانداردهای زیبایی زنان محسوب می شود. به طور کلی داشتن فرم صورت و بدن مناسب از معیارهای زیبای زنان برزیلی به شمار می رود و معیار زیبایی اندام زن است.

معیار زیبایی زنان در ژاپن

از ویژگی های زیبایی زنان در ژاپن ، چشمانی درشت و رسا، پوست روشن و بدون منافذ، صورت کوچک و اندام باریک، موهای صاف و براق شناخته می شود. 

علاوه بر این صورت های کودکانه، آرایش های ساده و طبیعی، لب های باریک و نازک و تاکید بر پاکیزگی را می توان از معیارهای مهم زیبایی زنان در نظر گرفت.

معیار زیبایی زنان در ایران

استانداردهای زیبایی در ایران ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن است.

معیار زیبایی زنان در ایران همچون: ابروهای کمان، چشم های بادامی، بینی کوچک، لب های پر و موهای بلند و براق از معیار زیبایی زنان ایرانی شناخته می شود. از دیگر ویژگی های موثر در زیبایی می توان به اندام باریک، پوست روشن، صورت گرد، چشمان بزرگ و پیشانی بلند اشاره کرد.

معیار زیبایی زنان در ایالات متحده

استانداردهای زیبایی در ایالات متحده متفاوت است، اما برخی از ایده ال های زیبایی این کشور شامل: اندام باریک و خوش حالت، پوست شفاف و بدون لک، دندان های سفید و موهای بلند و براق می شود. علاوه بر این در این کشور به ظاهر جوان و طبیعی تاکید دارند.

معیار زیبایی زنان در هند

استانداردهای زیبایی زنان در هند شامل: پوست روشن به ویژه در قسمت شمالی هند است. از دیگر ویژگی های زیبایی زنان هندی چشمانی درشت و رسا، موهایی تیره و پرپشت و کمر باریک محسوب می شود.

معیار زیبایی زنان در فرانسه

در فرانسه زیبایی طبیعی اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این پوست صاف و شفاف، آرایش مینیمال، موهایی ژولیده و ظاهری بی دردسر و شیک از ویژگی های زیبایی زنان فرانسوی شناخته می شود.

معیار زیبایی زنان در ایران

معیار زیبایی زنان در آفریقای جنوبی

ایده آل زیبایی در کشور آفریقای جنوبی به دلیل چند فرهنگی بودن، طیف وسیعی از رنگ پوست، بافت موی طبیعی و فرم مختلف بدن را شامل می شود. 

در این کشور اغلب پذیرش میراث فرهنگی و فردیت ارزشمند است.

معیار زیبایی زنان در سوئد

در کشور سوئد سبک زندگی سالم و زیبایی طبیعی حائز اهمیت است. استانداردهای زیبایی آن ها اندام بلند و لاغر، پوست صاف و شفاف، آرایش کم و طبیعی و موهای بلوند را می توان از ویژگی زیبایی زنان سوئدی در نظر گرفت.

معیار زیبایی زنان در تایلند

در تایلند پوست روشن ارزش زیادی دارد و درصد زیادی از محصولات پوستی این کشور، بر روشن شدن پوست متمرکز است.

علاوه بر این دیگر ویژگی های جذابیت در این کشور بینی کوچک، اندام باریک، صورت قلبی شکل و موهای صاف و بلند به شمار می رود.

معیار زیبایی زنان در اسپانیا

در کشور اسپانیا زیبایی و لذت زندگی مورد توجه قرار می گیرد. از معیارهای زیبایی آن ها می توان به پوستی درخشان و بی نقص، آرایش گرم و شیرین، موهای درخشان و مرتب و ظاهری شاداب و پرانرژی اشاره کرد.

معیار زیبایی زنان در آلمان

در کشور آلمان تاکید بر زیبایی طبیعی، نظم و سادگی است. معیارهای پوستی شامل: پوست سالم و روشن، آرایش های ساده و طبیعی، موهای مناسب و ظاهر مرتب و شیک پوش می شود.

معیار زیبایی زنان در ایتالیا

زیبایی جسمی و ظاهری در ایتالیا مورد توجه قرار دارد. پوستی بی نقص، آرایش به جا و مناسب، موهای درخشان و مرتب و ظاهر شیک از استانداردهای زیبایی این کشور محسوب می شود.

معیار زیبایی در جهان

جمع بندی پایانی

شناخت معیار زیبایی زنان در دنیا برای درصد زیادی از افراد حائز اهمیت است. در این مقاله به آشنایی با استانداردهای زیبایی زنان در برخی از کشورها پرداختیم. البته فراموش نکنید که هر یک از کشورها معیارهای زیبایی متعددی دارند، که در این مطلب به گوشه ای از این ویژگی ها اشاره کردیم.