ترفندهای حالت دادن به موها

ترفندهای حالت دادن به موها

حالت دادن به موها موجب افزایش جذابیت می شود و یکی از روش های نشان دادن شخصیت شما به شمار می رود. به طور کلی داشتن موهایی زیبا و خوش حالت آرزوی تمامی افراد است.

در حال حاضر با پیشرفت در صنعت مد و فشن حالت دادن به موها ساده تر شده است، اما برای جلوگیری از آسیب موهایتان نکات مهمی وجود دارد، که با رعایت آن ها موهایی زیباتر داشته و آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

فراموش نکنید که به مرور زمان استفاده بیش از حد از اتو و سشوار به پوست و موهایتان آسیب جدی وارد می کند. به همین دلیل توصیه می شود تا حد امکان از این ابزار حرارتی استفاده نکنید.

در صورتی که به فرم و حالت موهای خود اهمیت می دهید، تا انتها همراه ما باشید.

چگونه موهای خود را حالت دهیم؟

چگونه موهای خود را حالت دهیم؟

برای اینکه بتوانید فرم و حالت بهتری به موهایتان بدهید، مراقبت از آن ها حائز اهمیت است. در صورتی که موهای پرپشتی دارید، هر چند وقت یکبار به صورت مرتب آن ها را کوتاه کنید. اگر موهای کم پشت و نازکی دارید، باید از محصولات حاوی بیوتین، کراتین یا کلاژن استفاده کنید، تا به تقویت ریشه موهایتان کمک کند و در نهایت موهایی سفت و پر پشت داشته باشید.

برای حالت دادن به موها ترفندهایی وجود دارد، که با رعایت آن ها می توانید موهایی خوش حالت و زیبا داشته باشید. این ترفندها شامل موارد زیر است:

شستشوی موها

شستن موها و استفاده از شامپوها و نرم کننده ها اهمیت زیادی برای افراد دارد، پس بهتر است هنگام خرید این محصولات به جنس و ضخامت موها توجه داشته باشید.

در صورتی که موهای خشکی دارید هر 3 روز یکبار موهای خود را به صورت کامل بشویید و از نرم کننده و روغن آرگان یا نارگیل استفاده کنید. اگر جنس موهایتان چرب است، باید آن ها را به صورت روزانه شستشو دهید، تا میزان چربی پوست سر کنترل شود.

به طور کلی حالت دادن به موهای چرب کار ساده تری است و نیازی به استفاده از روغن های طبیعی نیست.

برای حالت دادن به موها تنها کافیست موهایتان را کامل بشویید و سپس خشک کنید. با انجام این کار موهایی شفاف تر و تمیزتر خواهید داشت.

عدم استفاده از سشوار

سشوار و اتوی مو از پر استفاده ترین لوازم برای حالت دادن به موها شناخته می شوند. این لوازم در سریع ترین زمان ممکن استایل و حالت زیبایی به موهایتان می بخشند، اما بهتر است بدانید که دشمن سلامت موی شما محسوب می شوند و آسیب زیادی به موهایتان می رساند.

گرمای شدید موجب خشکی زیاد ریشه موها و پوست سر می شود و در نهایت شاهد موهایی خشک، شکننده و نازک خواهید بود، که به افزایش ریزش مو منجر می شود.

توصیه می شود تا حد امکان از سشوار و اتو مو با حرارت بالا استفاده نکنید و برای حالت دادن موها، باد سرد سشوار را امتحان کنید. 

در صورتی که ناچار به استفاده از سشوار یا اتوی مو هستید، از ماسک های محافظ حرارتی استفاده کنید، تا از موهایتان در برابر حرارت محافظت کند.

چگونه موهای خود را حالت دهیم؟

استفاده از شانه چوبی

یکی از بدترین دشمنان مو الکتریسیته شناخته می شود، که در صورت کنترل نشدن می تواند موها را آسیب پذیر و شکننده کند. شانه های پلاستیکی و فلزی موجب ایجاد اصطکاک و الکتریسیته مو می شود و موخوره را افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود از شانه های چوبی استفاده کنید؛ زیرا از آسیب و ریزش مو جلوگیری می کند. شانه های چوبی با پوست سر با نرمی و ملایمت رفتار کرده و آن را ماساژ می دهند و در نهایت چربی را در پوست سر پراکنده می کند. این ویژگی ها از به وجود آمدن شوره سر جلوگیری می کند. پیشنهاد ما به شما برای حالت دادن به موها استفاده از شانه چوبی دندانه پهن است.

شناسایی جنس و طول موی خود

شناختن جنس، طول و سرعت رشد مو در انتخاب مدل مو و حالت دادن به موها تاثیرگذار است. در نظر داشته باشید که برای موهای کوتاه، متوسط و بلند چندین مدل مو وجود دارد، که می توانید با شناخت جنس و طول موهای خود، بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

در صورتی که برای انتخاب بهترین مدل مو دچار مشکل شدید می توانید از یک آرایشگر ماهر و حرفه ای کمک بگیرید.

حالت دادن به موها بر اساس شخصیت خود

کپی کردن انواع مدل موها ایده مناسبی نیست. شما باید مدل موی مناسب خود را بر اساس شخصیت و شغل خود انتخاب کنید. هدف اصلی حالت دادن به موها جذابیت بیشتر است، پس باید به نوع پوشش، شخصیت و شغل خود توجه داشته باشد و کپی کردن را فراموش نکنید.

علاوه بر این قرار نیست تمامی سبک ها برای چهره شما مناسب باشد، پس هنگام انتخاب مدل مو فرم صورت را نیز در اولویت قرار دهید.

استفاده از محصولات حالت دهنده

برای حالت دادن به موها از محصولات حالت دهنده استفاده کنید و مدل های مرغوب و باکیفیت را انتخاب کنید. از لوازم ضروری برای حالت دادن به موها می توان به واکس و سرم مو و شامپو و نرم کننده متناسب با موها اشاره کرد.

سرم و واکس مو علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست سر، موجب انعطاف پذیری مو می شود، که در نهایت حالت دادن به موها راحت تر خواهد بود.

مطمئنا می دانید که شستشوی بیش از حد موها مضر است و بهتر است برای تمیز کردن راحت تر آن ها از شامپوهای خشک که به صورت پودری یا اسپری تولید می شود، استفاده کنید.

در استفاده از شامپوهای خشک نیازی به شستشو موها نیست و به راحتی می توانید موهای خود را تمیز کنید.

بافتن موها

در صورتی که کمی اسپری مرطوب کننده به موهای خود بزنید و پس از شانه کردن آن ها را ببافید، زمانی که موهای خود را باز کنید با موهای حالت دار و زیبایی رو به رو خواهید شد. بهتر است شب ها پیش از خواب موهای خود را ببافید و صبح روز بعد آن ها را باز کنید.

چگونه موهای خود را حالت دهیم؟

جمع بندی پایانی 

پس از حمام و خشک کردن موها بهترین زمان برای حالت دادن به آن ها محسوب می شود. 

همانطور که گفته شد حالت دادن به موها برای درصد زیادی از افراد حائز اهمیت است. برای انجام این کار استفاده از محصولات مراقبتی و شستشو و مراقبت از آن ها تاثیرگذار است، که در این مقاله به تمامی موارد اشاره شد.