ترفند چگونه در مدرسه شیک باشیم؟

نکات مهم خوش پوشی دانش آموزان

ترفند چگونه در مدرسه شیک باشیم؟ استایل مناسب مدرسه در افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این به ایجاد حس تمیزی و پاکیزگی آن ها منجر می شود. روش های بسیار زیادی برای داشتن استایل مناسب دانش آموزان در وجود دارد، که در ادامه قصد داریم به تمامی نکات در این زمینه اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مهم ترین نکات شیک پوشی در مدرسه

توصیه می شود برای خوش پوشی دانش آموزان در مدرسه به موارد زیر توجه داشته باشید:

انتخاب سایز مناسب لباس

هنگام خرید لباس مدرسه برای فرزند خود، به اندازه و سایز آن توجه داشته باشید؛ زیرا لباس مناسب دانش آموزان باید کاملا راحت و اندازه باشد. در صورتی که لباس ها سایز مناسبی داشته باشند، استایل دانش آموزان بسیار شیک خواهد بود.

بسیاری از دانش آموزان به پوشیدن لباس های تنگ یا گشاد عادت دارند، که البته کار درستی نیست. پس توصیه می شود هنگام خرید لباس مدرسه به قسمت بازوها، سرشانه ها و آستین ها توجه داشته باشید، تا فضای مناسبی برای راحتی و حرکت کودکان فراهم باشد.

فراموش نکنید که چند فرم مختلف بدن وجود دارد، که شما باید بر اساس فرم بدن دانش آموز مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

مهم ترین نکات شیک پوشی در مدرسه

تمیز و مرتب بودن لباس

برای شیک و مرتب بودن دانش آموزان در مدرسه رعایت نظافت و بهداشت اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله کارهای ضروری که دانش آموزان باید انجام دهند، می توان به مسواک زدن، نپوشیدن لباس عرق کرده و پوشیدن لباس مرتب و تمیز اشاره کرد.

انجام روتین بهداشت روزانه در داشتن یک استایل مرتب و شیک دانش آموزان تاثیرگذار است. توصیه های بهداشتی روزانه شامل موارد زیر است:

  • دوش گرفتن روزانه
  • مسواک زدن
  • شستشوی صورت
  • پوشیدن لباس های تمیز و مرتب
  • کوتاه کردن ناخن ها

پوشیدن لباس های تمیز و اتو شده

برای مرتب به نظر رسیدن لباس های دانش آموزان توصیه می شود که لباس ها را بر اساس دستورالعمل متناسب پارچه به صورت مرتب شستشو دهید. بهتر است شستشوی لباس را با ماده شوینده ملایم و آب با دمای 40 درجه انجام دهید.

سعی کنید شستشوی لباس را به صورت پشت و رو انجام داده و رنگ های مشابه را با یکدیگر بشویید. علاوه بر این شستشوی لباس هایی که رنگ پس می دهند را با لباس های دانش آموزان انجام ندهید.

از اتوی داغ برای از بین بردن چروک های روی لباس استفاده نکنید؛ زیرا امکان آسیب دیدن بافت پارچه وجود دارد.

اصلاح نحوه ایستادن

در حال حاضر بسیاری از افراد و حتی کودکان  زمان زیادی را پشت کامپیوتر و لپ تاپ می گذرانند یا حتی در حال استفاده از گوشی موبایل هستند. همین موضوع موجب بدتر شدن نحوه ایستادن افراد می شود.

ایستادن صحیح در داشتن استایل مناسب دانش آموزان اهمیت بالایی دارد. برای ایستادن صحیح تنها کافیست شانه ها را به سمت عقب نگه داشته و سینه ها به سمت جلو هدایت شوند.

در صورتی که نحوه ایستادن صحیح باشد، افراد قد بلندتر و جذاب تر نمایان می شوند.

در صورتی که نحوه ایستادن اصلاح نشود، به مرور زمان بدتر خواهد شد و اصلاح آن کار دشواری است، پس توصیه می شود در سنین پایین عادت ایستادن به شیوه صحیح را در کودکان خود تقویت کنید.

پوشیدن کفش مناسب

در مدارس قوانینی در زمینه انتخاب کفش نیز وجود دارد، که معمولا این قوانین مشخص می کند که دانش آموزان باید کفش های نیمه رسمی مشکی یا قهوه ای بپوشند یا مدل های خاصی از کفش های رسمی را برای محیط مدرسه انتخاب کنند.

انتخاب لباس مدرسه مناسب

بخشی از تصور دانش آموزان نسبت به خود را استایل مدرسه تشکیل می دهد. همین موضوع موجب شده است تا لباس مدرسه دخترانه و پسرانه برای دوره ابتدایی و دوره متوسطه حائز اهمیت باشد و به گونه ای انتخاب شود تا دانش آموزان حس مثبتی داشته باشند.

در نظر گرفتن سلیقه دانش آموزان

لباس فرم حس تعلق را در دانش آموزان ایجاد می کند، به همین دلیل آن ها باید به لباس فرم خود علاقه مند باشند، پس بهتر است طراحی لباس مدرسه بر اساس سلیقه دانش آموزان صورت گیرد. زمانی که دانش آموزان به لباس خود علاقه مند باشند، با افتخار آن ها را پوشیده و از آن ها مراقبت می کنند.

استفاده از مد روز در استایل مدرسه

از دیگر نکاتی که به خوشتیپ شدن در مدرسه کمک می کند، رعایت نکات دنیای مد به شمار می رود. شاید به این موضوع فکر کنید که مد روز هر سال در حال تغییر بوده و خرید بر اساس آن هزینه بالایی به همراه دارد و به صرفه نخواهد بود.

بهتر است به این موضوع فکر کنید که سایز بچه ها به سرعت در حال تغییر است، پس بهتر است تا حد امکان خرید لباس دانش آموزان را بر اساس مد روز انجام دهید.

البته برخی از رنگ ها و مدل ها به هیچ عنوان از مد نخواهند افتاد و پاییز هر سال مورد استفاده افراد قرار می گیرد. از پرمصرف ترین رنگ ها در فصل پاییز می توان به رنگ قرمز، زرد و نارنجی اشاره کرد.

به راحتی می توان کیف و کفش و شال و کلاه خود را به رنگ قرمز، نارنجی یا زرد انتخاب کنید. استفاده از این رنگ ها روزهای سرد پاییزی را گرم کرده و در افزایش شادی و انرژی دانش آموزان تاثیرگذار است.

سعی کنید کیف و کفش دخترانه دارای اکلیل یا نگین بیش از حد مجاز نباشد و به مقدار بسیار کم و تنها برخی از قسمت ها دارای اکلیل و نگین باشند.

بهترین جنس برای خرید بارانی مناسب دانش آموزان شمعی و نایلونی است. علاوه بر این استفاده از سویشرت های مخمل نقش موثری در افزایش جذابیت استایل دانش آموزان دارد.

مهم ترین نکات شیک پوشی در مدرسه

مقاومت بالای پارچه لباس در برابر لکه

معمولا لکه های موجود بر روی لباس های مدرسه بسیار مشخص هستند؛ خصوصا برای دانش آموزانی که در سنین پایین تری قرار دارند، این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

فعالیت زیاد دانش آموزان موجب می شود تا لباس هایشان دچار لکه های زیادی شود. پس قابلیت مقاومت بالای لباس در برابر لکه حائز اهمیت است. این لباس ها باید به راحتی شسته شوند و دوام بالایی داشته باشند، تا با شستشوی مداوم کهنه نشوند.

جذب رطوبت بالا

لباس فرم دانش آموزان باید به گونه ای باشد که ساعت های طولانی در آن حس راحتی داشته باشند. بهتر است در طراحی لباس فرم مدرسه از پارچه هایی با جذب رطوبت بالا استفاده شود، تا بتواند به بهترین شکل عرق دانش آموزان را جذب کرده و با قابلیت تنفس پذیری بالا دانش آموزان مدت زمان زیادی احساس راحتی داشته باشند.

خرید کاپشن یا پالتو برای فصول سرد سال

کاپشن آزادی عمل بیشتری نسبت به پالتو در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و در داشتن یک استایل راحت و اسپرت تاثیرگذار است.

در صورتی که قصد خرید یک لباس گرم برای روزهای سرد سال را دارید، کاپشن گزینه مناسب تری است. در صورتی که محدودیتی ندارید می توانید با خرید پالتو، استایلی نیمه رسمی برای فرزند خود به وجود آورید.

خرید نیم بوت

برای فصول سرد سال نیم بوت های مقاوم و راحتی برای فرزند خود تهیه کنید. خرید نیم بوت استاندارد و باکیفیت می تواند در تمامی روزهای سرد سال از پاهای فرزندتان محافظت کند.

علاوه بر این در شیک پوشی دانش آموز تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که قصد خرید یک جفت کفش را دارید، نیم بوت گزینه مناسبی به شمار می رود.

تهیه شال و کلاه رنگارنگ

بهترین زمان برای تهیه شال، کلاه و دستکش اواخر مهرماه است، که هوا رو به سردی می رود. البته توصیه می شود از همین حالا نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

سعی کنید به سراغ مدل های خاص و منحصر به فرد بروید و خرید مدل های ساده را فراموش کنید. استفاده از رنگ های تند و شاد در خوش پوشی دانش آموزان اهمیت دارد.

از خرید شال های بسیار بلند خودداری کنید؛ زیرا ممکن است زیر دست و پای بچه گیر کرده و به سرعت آسیب ببیند.

آیتم های اسپرت برای استایل دانش آموزان

هودی و سویشرت از جمله آیتم های اسپرت مناسب دانش آموزان به شمار می رود، که بهتر است از خرید آن ها غافل نشوید؛ خصوصا مدل های کلاه دار و جیب دار به شدت پیشنهاد می شوند. در انتخاب رنگ و مدل هودی به رنگ پوست و لباس فرم او توجه داشته باشید.

مهم ترین نکات شیک پوشی در مدرسه

جملات پایانی

توصیه می شود در انتخاب لباس برای فرزند خود از آن ها کمک بگیرید؛ زیرا قدرت تخیل آن ها بالا است.

انتخاب بهترین لباس ها برای کودکان به معنای ارزش قائل شدن و افزایش اعتماد به نفس آن ها است. برای شیک پوشی دانش آموزان نیازی به صرف هزینه های بالا نیست و می توانید با کمی خلاقیت شاهد خوش پوشی فرزند خود باشید.

در خرید لباس برای کودکان به ظاهر هم سن و سالان خود توجه داشته و بر اساس آن ها خرید خود را انجام دهید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید استایل مناسبی برای فرزند خود بسازید.