روشن کردن مو بدون دکلره

روش روشن کردن مو بدون دکلره

همانطور که می دانید دکلره یک ماده شیمیایی بسیار قوی بوده و برای روشن کردن مو مورد استفاده قرار می گیرد و قدرت آن بالاتر از اکسیدان است. دکلره مضرات زیادی برای مو دارد و به همین دلیل بسیاری از خانم ها برای روشن کردن موهای خود به جای دکلره از اکسیدان استفاده می کنند.

اکسیدان یک محصول شیمیایی بوده که شامل پراکسید هیدروژن و مواد دیگری است که با هدف روشن کردن موها جایگزین دکلره می شود.

در صورتی که قصد دارید موهای خود را با کمترین آسیب روشن کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روشن کردن مو بدون دکلره

روشن کردن مو با اکسیدان چگونه است؟

می توان برای روشن کردن مو بدون دکلره، از اکسیدان استفاده کرد. برای این کار تنها کافیست موها را به اکسیدان آغشته کنید، زمانی که موها به میزان دلخواه روشن شد، آن را آبکشی کرده و سپس خشک کنید. در انتها رنگ موی دلخواه خود را به مو بزنید. 

در صورت استفاده از اکسیدان باید نوع آن را بر اساس میزانی که می خواهید موهایتان روشن شود، انتخاب کنید.

می توانید در انتخاب نوع اکسیدان از فروشنده کمک بگیرید.

انواع اکسیدان چیست؟

اکسیدان ها انواع مختلفی دارند، که انتخاب هر یک از آن ها در میزان روشن شدن موها تاثیرگذار است. انواع اکسیدان ها شامل موارد زیر است:

اکسیدان ۱۰ ولوم با پراکسید ۳ درصد

این اکسیدان ها در دسته کم خطر ترین و ضعیف ترین آن ها قرار می گیرند، که تنها یک درجه موها را تیره می کنند. این اکسیدان برای موهای ظریف و نازک مناسب است. به کمک این محصول تنها می توانید موها را از روشن به تیره تغییر دهید.

اکسیدان ولوم ۲۰ هیدروژن پراکسید ۶ درصد

با استفاده از این اکسیدان موها دو درجه روشن تر می شوند. به دلیل قدرت در روشن کنندگی بالاتر این اکسیدان برای موهای ضخیم تر مناسب است؛ زیرا آسیب بیشتری به موها می رساند. علاوه بر این رایج ترین انتخاب برای خاکستری کردن موها به شمار می رود.

اکسیدان ولوم ۳۰ هیدروژن پراکسید ۹ درصد

اکسیدان ولوم 30 تا سه درجه در روشن شدن موها تاثیرگذار است و این امکان را می دهد تا رنگدانه های بیشتری به موها نفوذ کنند؛ البته میزان آسیب دیدگی موها با این اکسیدان افزایش می یابد. استفاده از اکسیدان ولوم 30 تنها در صورتی که موهای سالم و ضخیمی داشته و رنگ موهای روشنی می خواهید مناسب است.

اکسیدان ولوم ۴۰ هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد

استفاده از این اکسیدان بدون استفاده از پودر دکلره توصیه نمی شود و در دسته مضرترین اکسیدان ها قرار می گیرد. اکسیدان ولوم 40 تنها زمانی که به دنبال بالاترین میزان روشنی هستید، کاربرد دارد. در صورتی که این اکسیدان با پودر دکلره ترکیب شود 5 الی 8 درجه موها روشن تر می شود.

بهتر است بدانید انتخاب اکسیدان به رنگ موهایی که دارید و موهایی که می خواهید به آن برسید، نیز بستگی دارد.

به هیچ عنوان در انتخاب اکسیدان به سراغ مدل های بالای 30 ولوم نروید؛ زیرا در استفاده از آن ها به تجربه بالایی نیاز است و باید انجام آن را به افراد متخصص بسپارید.

روشن کردن مو بدون دکلره

مزایای روشن کردن مو با استفاده از اکسیدان

اغلب خانم ها برای روشن کردن موهای خود از دکلره استفاده می کنند، که انجام آن پیشنهاد نمی شود و بهتر است برای این کار از اکسیدان استفاده کنید. مزایای جایگزین کردن اکسیدان به جای دکلره شامل موارد زیر است:

  • هزینه کمتر در جهت روشن کردن مو
  • کاهش میزان آسیب دیدگی موها
  • کاهش میزان خشک شدن مو
  • کاهش آسیب دیدگی پوست سر
  • عدم نیاز برای مراجعه به سالن های آرایشی
  • جلوگیری از سوختن موها

اقدامات لازم در جهت مراقبت از مو پس از اکسیدان

برای حفظ رنگ و سلامت موها پس از اکسیدان مراقبت های زیر ضرورت دارد:

از شامپو و محصولات مراقبتی مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.

از ماسک موها و کرم های مرطوب کننده برای حفظ رطوبت موهای خود استفاده کنید.

تا حد امکان از استفاده ابزارهای حرارتی خودداری کنید.

برای محافظت از موها در برابر آفتاب استفاده از کلاه یا محافظ مناسب مو بهترین گزینه محسوب می شود.

اکسیدان زیاد مو را روشن می کند یا تیره؟

اکسیدان به تنهایی موها را روشن یا تیره نمی کند، بلکه هدف آن فعالسازی مولکول های موجود در رنگ مو شناخته می شود. اکسیدان به آن ها کمک می کند تا برای رسیدن به یک نتیجه دائمی به ساقه مو نفوذ کنند. در صورتی که به دنبال رنگ موی روشن تر یا تیره تر هستید باید به رنگ موی انتخابی خود توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که استفاده زیاد از اکسیدان در رنگ، آسیب زیادی به موها وارد می کند. هرچه میزان هیدروژن پراکسید مو بیشتر باشد، موها روشن تر خواهند شد.

رنگ موی خوشرنگ بدون دکلره

جملات پایانی

روش روشن کردن رنگ مو بدون دکلره برای افرادی که طرفدار رنگ موهای روشن هستند اهمیت دارد. در روشن کردن رنگ مو بدون دکلره، آشنایی با انواع اکسیدان ها، روش های انجام آن و اقدامات لازم در جهت مراقبت از مو پس از اکسیدان اهمیت بالایی دارد، که در این مقاله تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادیم.