نحوه مراقبت از پوست در فصل زمستان

نحوه مراقبت از پوست در فصل زمستان

در تمامی فصول سال رسیدگی به پوست اهمیت بالایی دارد. البته این لایه محافظتی در روزهای سرد پاییز و زمستان به محافظت بیشتری نیاز دارد. در فصول سرد سال از میزان رطوبت موجود در هوا کاسته می شود. همین موضوع موجب می شود تا میزان رطوبت موجود در پوست نیز کاهش یابد و در نهایت ترک خورده و آسیب می بیند.

رسیدگی و مراقبت از پوست در فصل زمستان از دغدغه بسیاری از افراد به شمار می رود و معمولا از خشکی و ترک خوردن پوست خود شکایت دارند. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله به روش های مراقبت از پوست در فصل زمستان اشاره کنیم، تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

در صورتی که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید، تا انتها همراه ما باشید.

روش های مراقبت از پوست در روزهای سرد

روش های مراقبت از پوست در روزهای سرد

استفاده مداوم از آبرسان و کرم های مرطوب کننده

استفاده از آبرسان و کرم های مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن پوست در فصل سرما اهمیت بالایی دارد. اهمیت استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از شستشوی پوست افزایش می یابد؛ زیرا پس از شستشو میزان چربی و رطوبت موجود بر روی پوست کاهش می یابد.

مناسب ترین کرم مرطوب کننده در فصل زمستان باید علاوه بر آبرسان از میزان چربی مناسبی برخوردار باشد. افراد دارای پوست چرب تصور می کنند نیازی به کرم های مرطوب کننده ندارند، اما این طرز تفکر کاملا غلط است و پوست های چرب بیشتر از پوست های خشک به کرم های مرطوب کننده نیاز دارند.

توصیه می شود مرطوب کننده ای حاوی سرامید انتخاب کنید. این ماده به صورت طبیعی در پوست موجود است، اما برای مراقبت در فصل زمستان بهتر است مقدار بیشتری از این ماده به پوست برسد.

بخور پوست برای افزایش رطوبت

همانطور که گفته شد مهم ترین علت خشکی و ترک پوست کمبود رطوبت در فصل زمستان است، به همین دلیل بهتر است برای مراقبت از پوست یک دستگاه بخور تهیه کرده و آن را داخل اتاق قرار دهید. البته بدون دستگاه بخور نیز می توانید پوست خود را به صورت مستقیم رطوبت رسانی کنید.

استفاده از ضدآفتاب مناسب

استفاده از ضدآفتاب تنها برای روزهای آفتابی فصل تابستان نیست و در روزهای ابری، برفی و بارانی نیز اشعه های مضر خورشید می توانند به پوست آسیب برسانند. به همین منظور توصیه می شود پیش از خروج از منزل از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کرده و چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

انتخاب بالم لب مناسب

حساسیت پوست لب ها نسبت به سایر نقاط بیشتر است و واکنش بیشتری نسبت به آب و هوا نشان می دهد. توصیه می شود برای پیشگیری از خشکی و ترک خوردن لب ها از بالم لب مناسب یا وازلین استفاده کنید.

استفاده از لوسیون بدن مناسب

در روزهای زمستان پس از حمام از لوسیون های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید، تا از خشکی و خارش پوست جلوگیری شود. در نظر داشته باشید که بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن پس از حمام است؛ درست زمانی که پوست شما به طور کامل خشک نشده است و می توانید رطوبت مورد نیاز را وارد پوست خود کنید.

روش های مراقبت از پوست در روزهای سرد

نوشیدن آب فراوان

بسیاری از افراد تنها در فصول گرم سال به نوشیدن آب اهمیت می دهند، اما همانطور که بدن و پوست شما در روزهای گرم سال به آب نیاز دارد، در فصل زمستان نیز به همان اندازه اهمیت دارد. پس توصیه می شود برای محافظت از پوست خود در روزهای سرد سال از نوشیدن آب فراوان غافل نشوید.

استفاده مداوم از لایه بردارهای روغنی

در روزهای سرد سال برای پوست هایی که به طور مداوم در معرض خشکی قرار می گیرند، استفاده از لایه بردار توصیه نمی شود. برای مراقبت می توانید تنها هفته ای یک بار از لایه بردارهای روغنی استفاده کنید.

استفاده از کرم دور چشم

شاید تصور کنید استفاده از کرم دور چشم تنها در سنین بالا ضرورت دارد، اما بهتر است بدانید پوست اطراف چشم غدد چربی ندارد، پس زودتر از سایر نواحی صورت دچار خشکی می شود. برای مراقبت بیشتر در فصل پاییز و زمستان بهتر است پوست اطراف چشم را به صورت عمیق آبرسانی کنید.

استفاده از آب ولرم برای شستشوی پوست

مطمئنا دوش گرفتن یا شستشوی پوست با آب داغ بسیار لذت بخش است، اما داغی و گرمای بیش از حد موجب از بین رفتن چربی مورد نیاز پوست می شود و در نتیجه پوستی آسیب پذیر خواهید داشت. حمام کردن با آب گرم یا ولرم در محافظت از پوست تاثیر بسزایی دارد.

پوشیدن لباس مناسب و راحت

معمولا لباس های زمستانی از جنس پشمی و زبر هستند، که موجب خارش و خشکی پوست می شود. برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل زمستان بهتر است زیر لباس های گرم و پشمی خود از یک لباس نرم و نازک استفاده کنید.

انتخاب رژیم غذایی مناسب

ویتامین C، امگا3 و مواد غذایی پروتئین دار، تاثیر زیادی در استحکام بدن در برابر سرما و جذب مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست و مو دارد، پس به نوع رژیم غذایی خود توجه داشته باشید.

استفاده از شوینده های ملایم و پرهیز از شستشوی زیاد

همانطور که می دانید در فصل زمستان با خشک شدن هوا، میزان رطوبت پوست کاهش یافته و موجب ترک خوردن آن می شود. برای جلوگیری از خشک شدن و از بین رفتن چربی های مفید بهتر است تعداد دفعات شستشوی پوست را کاهش داده و از مواد شوینده فاقد صابون و آبرسان استفاده کنید.

روش های مراقبت از پوست در روزهای سرد

جملات پایانی

مهم ترین عناصر زیبایی، پوستی سالم و درخشان به شمار می رود. برای داشتن ظاهری زیبا باید زمانی را برای رسیدگی به پوست خود در نظر داشته باشید. البته در روزهای پاییز و زمستان به زمان بیشتری برای مراقبت از پوست نیاز دارید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به روش های مراقبت از پوست در فصل زمستان اشاره کنیم. امیدواریم نکات گفته شده در قسمت بالا برایتان مفید بوده باشد و به کمک آن پوستی شفاف و لطیف داشته باشید.