نکات مهم در انتخاب گوشواره مناسب

نکات مهم در انتخاب گوشواره مناسب

گوشواره در دسته زیورآلات و اکسسوری هایی قرار می گیرد، که معمولا مورد استفاده تمامی خانم ها قرار می گیرد. در صورتی که گوشواره مناسبی انتخاب و مورد استفاده قرار دهید، شاهد افزایش زیبایی چهره خود خواهید بود.

انتخاب صحیح اکسسوری ها موجب جذابیت و زیبایی استایل می شود و ظاهر منحصر به فردی به آن می بخشد.

انتخاب اکسسوری ها به خصوص گوشواره دارای اصول و قواعد خاصی است، که در صورت رعایت آن ها شاهد بهترین نتیجه خواهید بود. در ادامه این مقاله قصد داریم به نکات مهم در زمینه انتخاب گوشواره مناسب اشاره کنیم. در صورتی که به جذابیت استایل خود اهمیت می دهید، تا انتها همراه ما باشید.

نکات مهم در انتخاب گوشواره مناسب

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

از مهم ترین نکات در انتخاب گوشواره مناسب، توجه به فرم صورت شناخته می شود. فرم صورت افراد یکسان نبوده و در دسته یکی از انواع زیر قرار می گیرد، پس بر اساس ویژگی های فرم صورت خود مناسب ترین گوشواره را انتخاب کنید؛ زیرا گوشواره ها بر روی برخی از ویژگی های فرم صورت تاثیرگذار بوده و می توانند آن را بیشتر یا کمتر به نظر برسانند.

گوشواره مناسب فرم صورت بیضی

عرض پیشانی و استخوان گونه این خانم ها با یکدیگر برابر است. فرم صورت بیضی از ناحیه استخوان گونه به چانه کم کم باریک می شود.

این خانم ها بسیار خوش شانس هستند؛ زیرا انواع گوشواره ها برای این افراد مناسب است. البته گوشواره های آویز بهترین گزینه شناخته می شوند؛ زیرا فرم صورت را کشیده تر و جذاب تر نمایان می کنند.

گوشواره مناسب فرم صورت گرد

در فرم صورت گرد، عریض ترین قسمت صورت استخوان گونه به شمار می رود و در ناحیه فک و پیشانی باریک می شود. به این افراد گوشواره های بلند و مدل های دارای طرح هندسی پیشنهاد می شود. 

گوشواره مناسب فرم صورت قلبی

معمولا در فرم صورت قلبی ناحیه پیشانی عریض تر بوده و در ناحیه فک و چانه کمی باریک تر می شود. برای این خانم ها گوشواره های بلندی که دارای خطوط زیبا و طرح های منحنی هستند، مناسب است. این مدل گوشواره ها فرم صورت را متعادل ساخته و توجه مخاطب را به سمت چشم ها، استخوان گونه و فک جلب می کند.

گوشواره مناسب فرم صورت مربعی

در این فرم صورت عرض پیشانی و استخوان گونه برابر است و بهترین گوشواره برای این افراد گوشواره های آویز یا حلقه ای که طراحی کشیده ای دارند، محسوب می شود. علاوه بر این گوشواره های حلقه ای بزرگ نیز برای فرم صورت مربعی انتخاب جذابی است.

گوشواره مناسب فرم صورت باریک

صورت های باریک یا همان مستطیلی کشیده تر از صورت های مربعی هستند. باید گوشواره های انتخابی این افراد به متعادل سازی کشیدگی صورت کمک کند. استفاده از گوشواره های بلند اشکی تاکید بیشتری بر استخوان گونه داشته و در گردی بیشتر صورت تاثیرگذار است.

گوشواره مناسب فرم صورت مثلثی

این افراد دارای پیشانی باریک تر و فک پهن تر هستند و اجزای صورت آن ها زاویه دار است. برای این افراد گوشواره هایی مناسب است که موجب افزایش عرض فک نشود. انتخاب گوشواره های بلند و باریک در متعادل سازی فرم صورت تاثیرگذار است.

گوشواره های باریک موجب افزایش عرض قسمت های مختلف صورت نمی شود.

گوشواره مناسب فرم صورت لوزی

از ویژگی های فرم صورت لوزی، داشتن استخوان گونه شناخته می شود. در این فرم صورت ناحیه پیشانی و چانه باریک تر از عرض استخوان گونه است. برای این افراد گوشواره ای انتخاب کنید که عرض آن بیشتر از طول آن باشد. به این افراد استفاده از گوشواره های پهن و باریک پیشنهاد می شود.

نکات مهم در انتخاب گوشواره مناسب

انتخاب گوشواره بر اساس رنگ و مدل مو

اگر رنگ موی بلوند یا روشن دارید، گوشواره های طلایی رنگ جذابیت و زیبایی چهره شما را افزایش می دهد. اگر موهای تیره یا مشکی دارید، گوشواره های پلاتین یا نقره ای گزینه مناسبی محسوب می شوند.

اگر جز افرادی هستید که موهای قرمز دارند، استفاده از گوشواره های رزگلد بهترین انتخاب است.

بلندی و کوتاهی موها از دیگر عواملی است که هنگام انتخاب گوشواره باید به آن توجه داشته باشید.

در صورتی که موهای کوتاهی دارید و آن را به طوری که لاله گوش دیده شود بالا می بندید، انتخاب گوشواره کار ساده ای بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد.

در صورتی که موهای بلندی دارید و آن را اطراف سر خود می ریزید، پیشنهاد ما به شما استفاده از گوشواره های سایز بلند است. درخشش گوشواره در لابه لای موها موجب افزایش جذابیت می شود.

انتخاب گوشواره بر اساس پوشش

از دیگر نکاتی که باید هنگام انتخاب گوشواره به آن توجه داشته باشید، تناسب با سایر بخش های پوشش و استایل شما شناخته می شود؛ به عنوان مثال هنگام پوشیدن لباس های رمانتیک و زنانه، گوشواره های منحنی و گرد بهترین انتخاب هستند.

در صورت داشتن استایل شیک و مدرن گوشواره هایی با طرح ها و خطوط صاف انتخاب کنید. گوشواره هایی با طرح ها و خطوط صاف شامل: گوشواره هایی با طرح های هندسی، مثلثی، مستطیلی و طرح های زاویه دار مدرن بوده و برای استایل های اسپرت مناسب است.

اگر شخصیت خلاقی دارید، می توانید گوشواره های بلند، روشن و براق را انتخاب کنید.

در صورتی که به دنبال مدل هایی هستید تا در هر زمان قابل استفاده بوده و دمده نشوند، پیشنهاد ما به شما گوشواره هایی با طراحی ساده، مینیمال، حلقه ای، گوشواره های مرواریدی و مدل های کلاسیک است.

معمولا طرفداران استایل های ساده، گوشواره های معمولی و کوچک را می پسندند که به راحتی دیده نمی شوند و طراحی ساده ای دارند.

انتخاب گوشواره بر اساس رنگ پوست

از عواملی که در انتخاب لباس، استایل، اکسسوری، آرایش و… تاثیرگذار است، رنگ پوست شناخته می شود. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب زیورآلات به خصوص گوشواره به رنگ پوست خود توجه داشته باشید.

اگر پوستی به رنگ گرم مایل به هلویی دارید، انتخاب گوشواره های طلایی و مسی بهترین گزینه است.

در صورتی که پوستی با ته رنگ سبز یا آبی دارید و تناژ آن سرد است، زیورآلات نقره ای یا سفید را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب گوشواره مناسب

جمع بندی پایانی

معمولا خانم ها در موقعیت های گوناگون گوشواره های مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار می دهند و نمی توان اهمیت استفاده از آن را در استایل نادیده گرفت. تا زمانی که به نکات گفته شده در قسمت بالا توجه داشته باشید، می توانید بهترین و مناسب ترین گوشواره ها را انتخاب کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله مفید بوده باشد و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرده باشید.