همه چیز درباره ژل های حالت دهنده مو

همه چیز درباره ژل های حالت دهنده مو

در حال حاضر ژل های حالت دهنده مو پرطرفدار نیستند، اما همچنان مصرف کنندگان خاص خود را دارند. ژل های تولید شد در گذشته کیفیت قابل قبولی نداشتند، اما ژل های مدرن از سازگاری تکنولوژیکی بالایی برخوردار هستند. برای تاثیرگذاری مثبت باید مناسب ترین آن ها را انتخاب کرده و به درستی از آن ها استفاده کنید.

برای اینکه استفاده از ژل های حالت دهنده مو تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشند، باید بهترین روتین مراقبت از مو را انتخاب کرده و سلامت موهای خود را در اولویت قرار دهید.

همه چیز درباره ژل های حالت دهنده مو

ژل مو چیست؟

ژل مو یکی از محصولات حالت دهنده مناسب برای موهای لخت، فر و حالت دار است. این محصول بر پایه آب بوده و نوعی ژل نیمه شفاف یا رنگی است، که معمولا روی موهای نیمه مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از ژل غشایی بر روی موها ایجاد می شود، که حجم و کشش اضافی به موها داده و حالت دهی آن ساده تر خواهد بود.

یکی از روش های رسیدگی و تغییر حالت موها ژل مو شناخته می شود، که به راحتی و بدون آب و شامپو قابل استفاده است. البته این ویژگی از معایب ژل مو به شمار می رود؛ زیرا ممکن است در تماس با آب یا رطوبت تثبیت کنندگی خود را از دست دهد.

بهتر است بدانید این ژل های حالت دهنده دارای انواع مختلفی هستند، که یکی از پرطرفدارترین آن ها ژل موی خیس شناخته می شود، که برای موهای خیس و مجعد بهترین انتخاب بوده و در تمامی قسمت های مو پخش می شود.

انواع ژل مو کدام است؟

ژل موها انواع مختلفی دارند، که در قسمت زیر به شناخت انواع آن ها می پردازیم.

ژل تثبیت کننده سبک

این مدل ژل ها برای صاف کردن موهای نازک و ضعیف بهترین انتخاب است. با استفاده از این ژل های حالت دهنده، جلوه طبیعی موها حفظ شده و تارهای مو به یکدیگر نمی چسبند.

ژل تثبیت کننده انعطاف پذیر

استفاده از این ژل ها برای سبک های مدرن مانند برش های پیکسی یا موهای کثیف پیشنهاد می شود. این ژل ها به افزایش زیبایی فر موهای طبیعی کمک می کند.

ژل نگهدارنده متوسط

این ژل موها برای موهای نامنظم یا خشکی که توانایی تحمل وزن خود را ندارند، پیشنهاد می شود. علاوه بر این در افزایش حجم به موها و از بین بردن تارهای وز شده مو نقش موثری دارد.

ژل نگهدارنده قوی

معمولا این ژل ها برای مدل موهایی که برای مراسمات خاص و طولانی مدت انجام می شود، کاربرد دارند. با استفاده از این ژل ها مدل مو کمی تغییر می کند، اما به کمک آن می توانید موهای خود را تار به تار خم کنید.

همه چیز درباره ژل های حالت دهنده مو

ژل تثبیت کننده بسیار قوی

برای ایجاد ساختارهای هندسی پیچیده بر روی موهای بلند یا ایجاد جلوه مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید ژل حالت دهنده مو

بهترین ژل موها رطوبت سطح مو را حفظ کرده و نقش مهمی در مراقبت از مو ایفا می کند. از فواید ژل حالت دهنده می توان به تقویت حالت فر مو، کمک به بلندی موها، کنترل و کاهش موخوره، افزایش انعطاف پذیری موها، درخشندگی مو و… اشاره کرد. علاوه بر این ژل های ویتامینه از مو در برابر آلودگی ها و چربی بیش از حد محافظت می کنند. 

برخی از ژل ها از خاصیت تقویت کنندگی برخوردار بوده و دارای انواع مختلف ویتامین ها و ترکیبات فعال هستند. وجود این ترکیبات فعال و ویتامین ها در افزایش جریان خون تاثیرگذار است و به تقویت و تغذیه ریشه مو کمک می کند.

مضرات استفاده زیاد از ژل حالت دهنده مو

ژل موها دارای مواد شیمیایی هستند؛ به همین دلیل استفاده منظم از آن ها به موها آسیب می رساند. مضرات استفاده بیش از حد از ژل های حالت دهنده شامل موارد زیر است:

موجب کم آب شدن پوست و مو می شود.

شاهد افزایش ریزش موها خواهید بود.

استفاده مداوم از ژل های حالت دهنده موجب افزایش شوره سر می شود.

مصرف بیش از حد از ژل مو باعث تغییر رنگ و سفید شدن موها می شود.

استفاده از ژل مو برای کودکان نیز توصیه نمی شود؛ زیرا به افزایش شوره سر، خارش و قرمزی پوست و در نهایت ایجاد جوش کف سر منجر می شود.

همه چیز درباره ژل های حالت دهنده مو

جمع بندی پایانی

شناخت ژل های مو و فواید و مضرات آن برای افرادی که به دنبال روش هایی برای حالت دادن به موهای خود هستند، اهمیت بالایی دارد. برای خوش حالتی موها در مجالس و مهمانی ها انتخاب نوع ژل و کیفیت آن تاثیرگذار است، که در این مقاله تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادیم.