روتین مراقبت از مو قبل از خواب

روتین مراقبت از مو قبل از خواب

مو یکی  از مهم ترین عناصر زیبایی محسوب می شود و برای سلامت به مراقبت های همیشگی نیاز دارد. همانطور که برای بخش های مختلف زندگی خود روتین مخصوصی در نظر دارید، باید برای مراقبت از موهایتان نیز روتین مشخصی در نظر داشته باشید.

بسیاری از خانم ها هنگامی که دچار خواب آلودگی می شوند به صورت مستقیم به رختخواب می روند، اما این کار کاملا غلط است؛ زیرا شب هنگام خواب هورمون ها فعالیت زیادی دارند و در صورتی که به خوبی از موهایتان مراقبت کنید، از ریزش مو و سایر آسیب ها در امان می مانید. 

بافت و مدل موها نیازهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و بهتر است پیش از انجام روتین قبل از خواب موهای خود را بشناسید و بر اساس آن روتین مناسبی در نظر بگیرید.

در این مقاله قصد داریم به روش های مراقبت از مو قبل از خواب اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مراقبت از مو قبل خواب

نکات مهم برای مراقبت از مو هنگام خواب

با رعایت نکاتی که در قسمت زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد، می توانید به سلامت موهای خود کمک کنید:

از خوابیدن با موی خیس خودداری کنید

خیسی موها موجب شکنندگی آن ها می شود. اگر به شستشوی شبانه موهایتان عادت دارید، باید بدانید که چگونه پیش از خوابیدن موهایتان را حالت دهید.

زمانی که تار موهایتان خیس هستند، پیوندهای پروتئینی ضعیف شده و مستعد کشش و شکستن قرار می گیرند . برای پیشگیری از چنین مشکلاتی پیش از رفتن به رختخواب با استفاده از یک حوله میکروفیبر موهایتان را خشک کنید تا آب اضافی آن ها گرفته شود.

برای از بین بردن گره ها از انگشتان تان به جای برس استفاده کنید. این یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از آسیب و شکستگی موها است. در چنین مواقعی می توانید از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. 

هنگام خواب از روغن مو استفاده کنید

مالیدن روغن های طبیعی به موها و پوست سر دوز سالمی از تغذیه به آن ها می بخشد. با این روش می توانید هنگام خواب به سلامت موهایتان کمک کنید؛ زیرا روغن های طبیعی خشکی میان تارهای مو را از بین می برند.

علاوه بر این استفاده از یک روغن طبیعی در از بین بردن ریزش مو نیز تاثیرگذار است. البته بهتر است تنها مقدار کمی از روغن استفاده کنید؛ چون پوست برخی از افراد با استفاده از روغن مستعد ابتلا به شوره سر و عفونت قارچی قرار دارد.

از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید

اکثر موهای بلند مستعد شکستگی و آسیب هستند، که این مشکل به دلیل اصطکاک زیاد رخ می دهد. رو بالشی های ابریشمی باعث می شود تا موهایتان به سادگی بلغزند، بدون آن که زبر یا شکننده شوند.

یکی از دلایل خشکی موها استفاده از روبالشی نخی است. یکی از مهم ترین کارها برای مراقبت از مو نخوابیدن با موی خیس و استفاده از روبالشی ابریشمی است.

ماساژ روغن یا سرم مو پیش از خواب نیز از شکستگی موها و ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

از کلاه های ابریشمی استفاده کنید

یکی دیگر از مراحل مراقبت از مو هنگام خواب استفاده از کلاه های ابریشمی به شمار می رود. با استفاده از کلاه های ابریشمی هنگام خواب می توانید نسبت به ایمن بودن موهایتان مطمئن شوید.

علاوه بر این از گره خوردن موها جلوگیری کرده و اصطکاک میان تارهای مو را کاهش می دهد. توصیه می شود از یک کلاه باکیفیت استفاده کنید، تا از شکستگی و شکاف انتهای مو جلوگیری کند.

از لوازم جانبی مو استفاده نکنید

برای مراقبت از موهایتان هنگام خواب تمامی لوازم جانبی موهایتان را پیش از خوابیدن از موهایتان جدا کنید. شما باید هنگام خواب مدل موی ساده ای داشته باشید. اکثر مدل موها موجب شکستگی می شوند، پس به این موضوع توجه داشته باشید.

در نظر داشته باشید که استفاده از اسپری های الکلی برای حالت دادن به موها تنها موجب خشکی و آسیب می شود. یکی از روش های مراقبت از مو هنگام خواب در آوردن تمامی گیره ها و لوازم سفتی است، که در موهایتان گیر می کنند.

مدل مو برای خواب

هنگام خواب موهای خود را ببندید

مدل مو برای خواب بسیار مهم است. بستن موها هنگام خواب از گره خوردن و شکستگی آن ها جلوگیری می کند؛  البته بهتر است موی خود را با استفاده از کش ساتن یا ابریشمی ببندید تا از فشار وارد شده به موها پیشگیری شود. بستن موی کودکان پیش از خواب نیز حائز اهمیت است. 

از بستن مو با کش و گیره فلزی یا پلاستیکی خودداری کنید

روش بستن موها هنگام خواب اهمیت بالایی دارد. استفاده از کش موهای فلزی یا پلاستیکی اصطکاک موها را افزایش داده و در نهایت موجب شکستگی آن ها می شود. توصیه می شود هنگام خواب از یک مدل موی بسته یا کش موی ابریشمی استفاده کنید، تا سلامت موهایتان افزایش یابد.

از خوابیدن در محیط خشک خودداری کنید

خشکی نه تنها بر روی پوست، بلکه بر روی مو نیز تاثیرگذار است. هنگام خواب نسبت به مرطوب بودن محیط اتاق مطمئن شوید. سعی کنید پیش از خوابیدن بخاری را خاموش کنید. انجام این کار مانع از خشکی موهایتان می شود و به سلامت موهایتان کمک می کند.

موهای خود را قبل از خواب شانه بزنید

مو نیز مانند دندان به مراقبت نیاز دارند. همانطور که مدل موی مناسب خود را هنگام خواب انتخاب می کنید، با استفاده از یک برس آن ها را شانه بزنید. البته بهتر است مدت زمان شانه زدن موها محدود باشد.

موهای خود را آبرسانی کنید

مو نیز مانند پوست برای بازسازی و تغذیه به آبرسانی و رطوبت نیاز دارد. یکی از روش های مراقبت از مو استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان هنگام خواب است. البته باید از ماسک مو مناسب این کار استفاده کنید؛ زیرا برخی از مرطوب کننده ها برای استفاده در شب مناسب نیستند.

اگر زمان کافی برای مراقبت از موهایتان دارید، ابتدا موهای خود را شانه بزنید تا گره های آن باز شود، سپس آن ها را ببافید و در انتها از کش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

از سرم موی سبک استفاده کنید

محصولات مراقبت از مو از فواید مرطوب کنندگی بالایی برخوردار هستند. می توانید از محصولات مراقبت از مو مانند سرم مو برای مراقبت از موهایتان هنگام خواب استفاده کنید.

پوست سر خود را ماساژ دهید

یکی از بهترین بخش ها برای رفتن به سالن های آرایشی ماساژ پوست سر توسط آرایشگر است. شما با ماساژ پوست سر هنگام خواب می توانید حس آرامش را ایجاد کنید.

طبق تحقیقات انجام شده ماساژ پوست سر موجب تحریک جریان خون در فولیکول های مو می شود، که در نهایت به سلامت پوست سر کمک کرده و در تولید رشته موهای ضخیم تر تاثیرگذار است. علاوه بر این ماساژ پوست سر هنگام خواب به ایجاد آرامش و داشتن خوابی عمیق کمک می کند.

روتین مراقبت از مو

جمع بندی پایانی

روتین مراقبت از مو پیش از خواب برای بسیاری از خانم ها اهمیت دارد. برای داشتن موهایی سالم داشتن یک روتین مناسب هنگام خواب تاثیر زیادی دارد، که در این مقاله تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادیم.