مراقبت از مو به سبک کره ای

مراقبت از مو به سبک کره ای

مو یکی از مهم ترین اعضای بدن است، که نقش مهمی در زیبایی و جذابیت ظاهری افراد دارد. در صورتی که در مراقبت از موها کوتاهی شود تاثیراتی منفی در زیبایی ظاهری شما ایجاد می شود.

روش های خانگی و محصولات شیمیایی زیادی برای مراقبت از موها وجود دارد. البته اشتباه در استفاده از برخی محصولات یا روش های مراقبتی، آسیب بیشتری به موها وارد می کند.

جای نگرانی نیست؛ در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بهترین روتین های مراقبت از مو اشاره کنیم. این روتین مراقبتی با نام مراقبت از مو به سبک کره ای شناخته می شود، که یکی از معروف ترین روتین ها در سر تا سر جهان است. برای شناخت کافی نسبت به این روتین همراه ما باشید.

روش مراقبت از مو به سبک کره ای

روش مراقبت از مو به سبک کره ای

علت پرپشتی موهای کره ای چیست؟ یکی از پرطرفدارترین روتین ها، مراقبت از مو به سبک کره ای بوده، که در قسمت زیر به هر یک از روش های آن اشاره خواهیم کرد:

پاکسازی پوست سر

اولین مرحله در روتین مراقبت از مو به روش کره ای پاکسازی پوست سر شناخته می شود، که در این روش باید از پاک کننده مناسب برای از بین بردن چربی های اضافی پوست سر استفاده کنید. محصول پاک کننده انتخابی باید حاوی سالیسیلات باشد. این محصولات باید پیش از حمام رفتن مورد استفاده قرار گیرند. ابتدا مقداری از آن را رو سر بمالید به طوری که به تمامی قسمت ها مالیده شود.

برای افراد معمولی یک بار در هفته و افراد دارای پوست خشک دو هفته یک بار استفاده از این محصولات توصیه می شود.

استفاده از شامپوی مناسب

در این مرحله باید یک شامپوی ملایم انتخاب کنید، که در عین پاک کنندگی PH پوستتان را تنظیم کند. علاوه بر این شامپوی انتخابی باید دارای تمامی مواد مغذی مورد نیاز موها باشد. به هیچ عنوان ماساژ دادن موهایتان را فراموش نکنید؛ زیرا کره ای ها انجام این کار را بسیار مهم و واجب می دانند. در زمان استفاده از شامپو ابتدا آن را روی دست های خود بریزید و کمی ماساژ دهید، تا شوک اولیه آن از بین برود، سپس می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از نرم کننده به سبک کره ای

با هر سبک و مدل مویی استفاده از نرم کننده حائز اهمیت است. برای استفاده از نرم کننده نم موهای خود را بگیرید و از نرم کننده به ساقه موهای خود بزنید. فراموش نکنید که نرم کننده ها نباید به پوست سر برخورد داشته باشند. برای آبرسانی موهای خود می توانید از یک نرم کننده یا آبرسان گیاهی استفاده کنید.

روش مراقبت از مو به سبک کره ای

استفاده از سرکه برای آبکشی موها

در فرهنگ کره یکی از بهترین راه ها برای متعادل سازی PH موها استفاده از سرکه برای آبکشی شناخته می شود. یک فنجان سرکه را با دو فنجان آب ولرم ترکیب کرده و موهای خود را کمی نم دار کنید. سپس از این محلول به موهای خود بمالید و پس از 5 دقیقه ماساژ با آب سرد شستشو دهید.

استفاده از تونر مناسب مو

تونرهای موی سر در از بین بردن التهابات و میکروب های پوستی این ناحیه نقش مهمی دارند. استفاده از تونر متناسب با جنس مو، به افزایش حجم و آبرسانی موهایتان کمک می کند. استفاده از تونر پس از شستشوی موها توصیه می شود.

استفاده از سرم مو

در مراقبت از مو به سبک کره ای، استفاده از سرم مو اهمیت بالایی دارد. در صورت استفاده از سرم مناسب موهای خود، شاهد آبرسانی عمیق و افزایش رشد موهای خود خواهید بود. به طور کلی سرم ها یک لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد کرده و در برابر آلودگی های محیطی به عنوان یک محافظ عمل می کنند.

جمع بندی پایانی

مراقبت از مو به سبک کره ای برای افرادی که موی ضعیف و ناسالمی دارند، اهمیت بالایی دارد. برای داشتن موهایی سالم و درخشان روتین مراقبت از مو به سبک کره ای تاثیر بسزایی دارد، که در این مقاله تمامی موارد مورد بررسی قرار گرفت.

روش مراقبت از مو به سبک کره ای